fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nowe technologie

Pierwszy smartfon firmy Amazon

Jeff Bezos z Amazona i jego najnowszy Fire Phone
AFP
Nowoczesną komórkę ułatwiającą zakupy w największym sklepie internetowym zaprezentował w Seattle Jeff Bezos.
To pierwszy smartfon firmy Amazon – wcześniej oferowała ona tablety. Fire Phone m.in. umożliwia oglądanie obiektów trójwymiarowych dzięki śledzeniu twarzy użytkownika i odpowiedniemu dopasowaniu do tego wyświetlanego obrazu. Jest też przycisk umożliwiający skanowanie obiektów z otaczającego świata i poszukiwanie ich w sklepie Amazona.
Fire Phone bazuje na zmodyfikowanej wersji systemu Android, ma jednak dostęp do skromniejszej bazy aplikacji niż urządzenia Samsunga, LG, Sony czy HTC. Smartfon będzie dostępny na razie tylko w amerykańskiej sieci AT&T w cenie 199 dolarów z dwuletnią umową. To takie same warunki jak przy zakupie flagowych modeli konkurencji – Apple iPhone 5S oraz Samsunga Galaxy S5.
Niektóre z oferowanych przez nowy gadżet funkcji – jak na przykład przesuwanie wyświetlanego obrazu przez pochylanie urządzenia na boki – konkurenci mają od dawna. Usprawnienia te jednak nie działają najlepiej i wielu użytkowników smartfonów po prostu z nich nie korzysta.
Jeff Bezos prezentujący nowy gadżet przekonywał, że w Fire Phone funkcje te działają lepiej – obserwacja twarzy sprawdza się nawet w całkowitej ciemności dzięki czterem kamerom z przodu oraz diodom podczerwieni. Bezos demonstrował m.in., w jaki sposób dzięki tej funkcji można przeglądać w trzech wymiarach towary ze sklepu i płynnie przechodzić do kolejnych produktów.
To właśnie przekierowanie użytkowników takiego smartfona do sklepu Amazona jest najważniejszą funkcją Fire Phone. Specjalny przycisk Firefly uruchamia system rozpoznawania obiektów – np. etykiet win, okładek książek – i wyświetla te produkty ze sklepu Jeffa Bezosa.
Wprowadzenie do sprzedaży pierwszego smartfona ma być też dla Amazona sposobem na ratowanie kulejącego działu urządzeń elektronicznych. Tablety Kindle Fire sprzedają się coraz słabiej, obecnie stanowią ok. 1,9 proc. rynku – o połowę mniej niż rok temu. Według IDC Amazon przez pierwsze trzy miesiące roku sprzedał zaledwie milion tabletów, podczas gdy rok temu aż ?1,8 mln.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA