Żeby autem jeździć, nie trzeba mieć go na własność

Głównym klientem salonów samochodowych są firmy i to one nakręcają koniunkturę – mówi prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Wojciech Drzewiecki.

Aktualizacja: 03.07.2018 22:32 Publikacja: 03.07.2018 21:00

Żeby autem jeździć, nie trzeba mieć go na własność

Foto: materiały prasowe

Rz: Jakie są perspektywy dla sprzedaży samochodów w Polsce?

Wojciech Drzewiecki: Dopóki gospodarka się rozwija, nie widać zagrożeń. Jeśli sytuacja się nie zmieni, rynek będzie dalej wzrastał. Poziom jego nasycenia wciąż jest niższy niż w przypadku innych krajów europejskich, więc ma on spory potencjał do rozwoju. Zwłaszcza że na rynku samochodów nowych nie widać klienta indywidualnego. Liczba osób fizycznych kupujących auta w salonach jest bardzo mała. Co prawda część z nich zaczyna korzystać z narzędzi finansowych ułatwiających zakup, ale większość zaopatruje się na rynku samochodów używanych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne