Reklama
Rozwiń

Żeby autem jeździć, nie trzeba mieć go na własność

Głównym klientem salonów samochodowych są firmy i to one nakręcają koniunkturę – mówi prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Wojciech Drzewiecki.

Aktualizacja: 03.07.2018 22:32 Publikacja: 03.07.2018 21:00

Żeby autem jeździć, nie trzeba mieć go na własność

Foto: materiały prasowe

Rz: Jakie są perspektywy dla sprzedaży samochodów w Polsce?

Wojciech Drzewiecki: Dopóki gospodarka się rozwija, nie widać zagrożeń. Jeśli sytuacja się nie zmieni, rynek będzie dalej wzrastał. Poziom jego nasycenia wciąż jest niższy niż w przypadku innych krajów europejskich, więc ma on spory potencjał do rozwoju. Zwłaszcza że na rynku samochodów nowych nie widać klienta indywidualnego. Liczba osób fizycznych kupujących auta w salonach jest bardzo mała. Co prawda część z nich zaczyna korzystać z narzędzi finansowych ułatwiających zakup, ale większość zaopatruje się na rynku samochodów używanych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy