Również polskie instytucje, jak Inspekcja Handlowa, Główny Inspektorat Sanitarny czy UOKiK, będą realizować własne kontrole. Można więc przyjąć, że 2019 będzie rokiem szczególnej dbałości o bezpieczeństwo produktu, a kluczowe będą kwestie związane z jakością produktów spożywczych.
Część producentów rynku FMCG znajdzie się z pewnością w sytuacji, w której zmuszeni będą wycofać produkt ze względu na różne zastrzeżenia co do jego jakości. To za każdym razem ważny test dla całej organizacji. Można się spodziewać strat finansowych, wizerunkowych, napięcia w relacjach z dużymi dystrybutorami, kontroli urzędów nadzorujących rynek. W ostatnich latach mogliśmy obserwować wiele spektakularnych kryzysów związanych z bezpieczeństwem produktu, których koszty liczono w milionach. I nie były to tylko koszty logistyczne czy kary administracyjne, które w świetle ogólnych strat wydają się niezwykle łagodne. Na tak wysoce konkurencyjnym rynku, jakim jest rynek FMCG, gdzie marże są niewielkie, a dostawców podobnych produktów wielu, znacznie bardziej dotkliwa będzie utrata zaufania ze strony partnerów handlowych czy konsumentów, a dalej czasowy wzrost sprzedaży towarów konkurencji, czasem straty związane z przyszłymi, mniejszymi zamówieniami.