Polacy dość wolno przechodzą na zakupy spożywcze online

Do kupowania w sieci przekonała się już większość konsumentów, ale sektor spożywczy w tym kanale przyjmuje się opornie. To się jednak zmienia.

Publikacja: 26.02.2019 21:50

Polacy dość wolno przechodzą na zakupy spożywcze online

Foto: Fotorzepa/Dominik Pisarek

Polski rynek handlu internetowego pędzi od lat w dwucyfrowym tempie. Jednak o ile kategoria FMCG również rozwija się dynamicznie, o tyle jej udział w wartym ponad 50 mld zł internetowym torcie jest niewielki.

Z danych firmy Nielsen wynika, że internet odpowiada za mniej niż 1 proc. wydatków Polaków na produkty spożywcze i chemiczne, czyli FMCG. Mimo to według badań już co czwarty ankietowany kupował produkty spożywcze w sieci, a aż 60 proc. ma takie plany na przyszłość.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne