Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo nie dla każdego w sieci

Sprzyja jej koniunktura, nawyki klientów, a od ponad roku także zakaz handlu w niedzielę. Choć intensywny rozwój rynku nie jest wolny od problemów, w przyp...

Paczki prosto z nieba? Autonomiczne drony to już nie science fiction

Trwają testy bezzałogowych statków powietrznych, które wyręczą kurierów. Ma być szybciej i taniej. Usługi takie szykują m.in. DHL, Swiss Post, Amazon i Uber.

Rewolucyjne zmiany na rynku paczek

Śledzenie przesyłek „na żywo", dostawy do bagażnika czy nowatorskie sposoby ograniczenia zwrotów e-zakupów – firmy kurierskie czeka wiele wyzwań.

Model dostaw zmienia się na wzór rynku płatności elektronicznych

Ceny usług kurierskich będą regularnie, choć nieznacznie, rosnąć. Tego trendu nie bilansują, niestety, liczne i ciekawe innowacje infrastrukturalne – przek...

Brak pracowników i automatyzacja to główne wyzwania operatorów

Usługi kurierskie to jedna z tych branż, na której przyszły kształt największy wpływ będą miały innowacyjne technologie. Deficyt rąk do pracy wymusza zmian...

Robot w magazynie to standard. Czas na druk 3D

Nowe trendy w e-commerce i wzrost handlu online wymuszą zmiany w tzw. segmencie powierzchni logistycznych.

Drony i roboty na L4 nie chodzą

Dostawa przez „ludzkiego" kuriera może stać się luksusem zarezerwowanym dla specjalnych przesyłek.

Co dziesiąta firma nie płaci na czas klientom i bankom

Znajdujące się w sektorze transportowym firmy kurierskie, podobnie jak drogowy transport towarów, również mają spore problemy ze ściąganiem należności od f...

Punktem wyjścia jest potrzeba klienta

Tylko ciągłe nakłady na rozwój są w stanie zbliżyć polski przemysł spożywczy do przemysłu 4.0. Tymczasem z innowacyjnością w tej branży nie jest idealnie.

System IT oszczędza towar i pracę

Cyfryzacji nie robi się dla samej idei, ona ma rozwiązywać problemy – mówi Piotr Ciski, prezes Sage. – W produkcji żywności technologie pomagają śledzić to...

Pożegnanie z mięsem, słodszy cukier i posiłki w formie proszków

Na świecie zdecydowanie bardziej niż nad Wisłą widać silne trendy proekologiczne. Błyskawicznie zmieniają się podejście i świadomość konsumentów. Coraz wię...

Szukanie rozwiązań dla przyszłości nie jest wolne od ryzyka

Na drodze innowacji w branży spożywczej mogą stanąć zmieniający się gust konsumentów, klimat, a nawet prawo i brak edukacji.

Nowoczesność kontra powrót do korzeni

Za nowinki klienci są w stanie zapłacić o wiele więcej niż za standard.

Technologie pozwalają zwiększyć kontrolę

Jakość to priorytet w firmach spożywczych, które chcą utrzymać się na rynku, gdzie marże są niskie, a konkurencja ogromna.

Co kraj, to lodowy obyczaj – trendy w Polsce i we Włoszech

Polak konsumuje średnio 5,5 kilograma lodów w ciągu roku, Włoch – prawie trzy kilogramy więcej. Jemy je najczęściej w domu, a Włosi w lodziarniach i cukier...

Mała rewolucja w płatnościach

Nowa unijna dyrektywa PSD2 spowoduje, że bank będzie mógł zażądać od klienta dodatkowego potwierdzenia tożsamości choćby podczas zwykłego logowania.

Aplikacje kredytodawców wykraczają poza usługi finansowe

Bankowość mobilna w Polsce rośnie jak na drożdżach i korzysta z niej już ponad 9 mln Polaków. Banki chcą wykorzystać tę dużą skalę do tego, by przedstawiać...

Wygodna funkcjonalna bankowość internetowa i mobilna dla firm

Nie tylko klienci indywidualni, ale także przedsiębiorcy mogą korzystać z wygodnych i cyfrowych rozwiązań bankowych.

Dłużnicy nie lubią widowni

Nie tylko posiadanie odpowiednich informacji i danych może przesądzać o przewadze konkurencyjnej i innowacyjności, lecz również umiejętne dzielenie się swo...

Regulacje dławią innowacyjność

Trzeba lepiej wykorzystywać sztuczną inteligencję – mówi Wojciech Pantkowski, dyrektor w ZBP.