Faza ostrego wzrostu i eksperymentu

Klienci chcą wygodnie wybrać towar, błyskawicznie zamówić, szybko zapłacić i jak najszybciej dostać.

Publikacja: 17.07.2019 10:00

Z dosyć dużą regularnością na łamach „Rzeczpospolitej" pojawiają się informacje o kłopotach dużych sieci odzieżowych. Problemy mają nawet ikony tego sektora handlu, a ich przyczynę można określić bardzo krótko: e-commerce. Albo niegdysiejsi giganci wsiedli zbyt późno do tego pociągu, albo zrobili to nieporadnie, albo zadziałał jeszcze inny splot przyczyn, nie wyłączając regulacji prawnych, które zachęciły klientów do robienia tego typu zakupów w sieci. Najbardziej jednak fascynujące jest to, że ów splot przyczyn doprowadził do rozwoju gałęzi e-commerce, która przez lata rozwinąć się nie potrafiła, czyli handlu odzieżą. Swoją drogą ciekawe, jak wyglądać będą losy kolejnego niekoniecznie dynamicznie rozwijającego się obszaru e-handlu, czyli FMCG. Owszem, na pewno będzie to rozwój, ale jaką podąży ścieżką?

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Analizy Rzeczpospolitej
Wydatki na technologie i wojna cenowa wyzwaniami dla sektora
Materiał partnera
Może nie trzeba będzie zapłacić?
Materiał partnera
Siła kompleksowego wsparcia pracowników
Analizy Rzeczpospolitej
Cyfrowa rewolucja w procesach kadrowych
Analizy Rzeczpospolitej
Coraz więcej technologii i strategii