Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu.
Inspekcja sanitarna nakazała gminie odnowienie pomieszczeń sanitarnych dla uczniów jednaj ze szkół. Ich obecny stan narusza przepisy ustawy o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, ponieważ uniemożliwia utrzymanie czystości – stwierdził wojewódzki inspektor sanitarny. Decyzję adresowano do burmistrza, gdyż zgodnie z prawem oświatowym to on zapewnia bezpieczne warunki, m.in. sanitarno-higieniczne, w szkole. Trudno z tego wyłączyć bieżące naprawy.
Gmina nie kwestionowała obowiązków, ale twierdziła, że nakaz wyremontowania pomieszczeń powinien być skierowany do dyrektora szkoły. W skardze do WSA zarzuciła, że decyzję skierowano do burmistrza, pomijając dyrektora.
Czytaj także: Koronawiurs: czy rodzic może zatrzymać dziecko w domu w obawie przed koronawirusem
Według inspekcji nie ma prawnej podstawy do nałożenia na dyrektora obowiązku przeprowadzania prac remontowych. Nie można jej upatrywać w rozporządzeniu z 2002 r. ministra edukacji narodowej i sportu w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, w myśl którego dyrektor szkoły kontroluje, czy zostały zapewnione bezpieczne i higieniczne warunki korzystania ze szkolnych obiektów. A nadzór nad działalnością dyrektora sprawuje organ prowadzący szkołę.