Prawnicy CMS wspierali w tym unikalnym na naszym rynku projekcie generalnego wykonawcę stacji oraz linii kolejowej – konsorcjum spółek Torpol, Astaldi, Intercor oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Wartość całej inwestycji wyniosła 1,75 mld złotych brutto.
Nowy dworzec będzie najnowocześniejszym podziemnym obiektem tego typu w Polsce oraz ważnym elementem Nowego Centrum Łodzi. Trzypoziomowa stacja kolejowa, z czterema peronami i ośmioma torami zaplanowana jest jako centralna część multimodalnego węzła komunikacyjnego, który połączy kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy, umożliwiając odprawę nawet do 200 tyś. osób dziennie (czyli 20-krotnie więcej niż do tej pory).
„Inwestycje budowlane ze względu na stopień złożoności wykonywanych prac, wysokość nakładów finansowych oraz liczbę zaangażowanych podmiotów związane są z wysokim poziomem ryzyka. Szczególnie teraz, kiedy sektor budowlany staje przed szeregiem wyzwań związanych z mniejszą dynamiką zamówień na duże projekty infrastrukturalne i spowolnieniem w inwestycjach samorządowych, dobre zabezpieczenie prowadzonych inwestycji od strony prawnej jest wyjątkowo istotne" - podkreśla Lidia Dziurzyńska–Leipert, partner w Departamencie Nieruchomości i Budownictwa kancelarii CMS, zarządzająca zespołem specjalizującym się w doradztwie prawnym dla klientów z sektora budowlanego.
Zakres prac kancelarii CMS prowadzonych dla generalnego wykonawcy od 2012 roku obejmował kompleksową obsługę prawną inwestycji tj. doradztwo w relacjach z zamawiającymi, z podwykonawcami, z projektantami, reprezentowanie w generalnego wykonawcy w sporach sądowych oraz w postępowaniach mediacyjnych.
Przy projekcie Nowa Łódź Fabryczna doradzała Lidia Dziurzyńska–Leipert (radca prawny, partner) stojąca na czele praktyki budownictwa kancelarii CMS wspierana przez Michała Borka (radcę prawnego) oraz Ludwinę Klein (adwokat), Bolesława Szyłkajtisa (adwokat) oraz Anetę Górecką (radca prawny).