Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już komplet zezwoleń potrzebnych do realizacji poszczególnych odcinków. Wybrani zostali także wykonawcy trasy.

W czwartek 3 grudnia wojewoda mazowiecki wydał zezwolenie na budowę S8 pomiędzy Wyszkowem a Ostrowią Mazowiecką. W poniedziałek zezwolenie podpisano dla fragmentu drogi od Ostrowii do granicy z Podlasiem. W jednym i drugim przypadku zezwolenia otrzymały rygor natychmiastowej wykonalności. Oznacza to szybką procedurę przejmowania gruntów: nieruchomości na przebiegu planowanej inwestycji przeszły na własność Skarbu Państwa. Formalności związane z oszacowaniem i wypłatą odszkodowań będzie teraz prowadził Mazowiecki Urząd Wojewódzki.

Umowy z wykonawcami będą jednak podpisane nieco później. Trasę od obwodnicy Ostrowii do granicy z województwem podlaskim ma wybudować Polaqua za 249 milionów złotych. Odcinek do Ostrowii od Poręby wybuduje za 404 mln zł konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure i Unibep. Firmy, których oferty zostały odrzucone mogą jednak składać jeszcze odwołania.

Droga ekspresowa S8 biegnąca od Wyszkowa do Białegostoku będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Na prawie 39 kilometrach dwóch odcinków biegnących przez województwo mazowieckie zaplanowano 7 węzłów drogowych, budowę dróg dojazdowych, punktów kontroli pojazdów, a także ekrany akustyczne oraz niezbędną infrastrukturę techniczną.

Jeszcze w grudniu ma się rozpocząć wycinka drzew rosnących na planowanym przebiegu drogi. Natomiast rozpoczęcie prac budowlanych przewidziane jest na drugi kwartał przyszłego roku. Na realizację całej inwestycji wykonawcy będą mieć 22 miesiące, ale z wyłączeniem okresów zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca. GDDKiA zakłada, że mazowieckim odcinkiem trasy S8 będzie można przejechać w drugiej połowie 2018 roku.