Emitel i Canal+ Polska powalczą o inwestorów

2021 rok na rynku pierwotnych ofert publicznych w Warszawie może należeć do telewizji.

Aktualizacja: 17.03.2021 22:41 Publikacja: 17.03.2021 21:00

Emitel i Canal+ Polska powalczą o inwestorów

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

O duże pieniądze giełdowych inwestorów konkurować będą firmy reprezentujące dwa różne podejścia do telewizyjnego biznesu.

Po pierwsze, chodzi o Emitela, firmę koncentrującą się głównie na przesyle sygnału cyfrowej telewizji naziemnej i radia (choć buduje też nowe źródła przychodów).

Po drugie, o Canal+ Polska, czyli operatora płatnej telewizji satelitarnej i internetowej. Według nieoficjalnych informacji „Rz" wiadomości o decyzji w tej sprawie należy się spodziewać wkrótce. We wtorek o tym, że TVN Media (Grupa Discovery) i Liberty Global (właściciel UPC) wracają z ofertą akcji, napisał serwis TVTrend.

O ile dla Emitela będzie to pierwsze podejście do giełdy (choć należał do notowanego telekomu – obecnie Orange Polska), o tyle Canal+ Polska próbował sprzedać akcje w ub. r. Pomysł zarzucono, ale według TVTrend mniejszościowi akcjonariusze Canal+ Polska odmrażają ofertę.

Na giełdę trafiliby reprezentanci dwóch światów. Emitel trzyma kciuki za rozwój cyfrowej telewizji naziemnej. „Cyfrowa telewizja naziemna od zawsze utrzymuje na naszym rynku najwyższą oglądalność. Około 32 proc. domowych odbiorników telewizyjnych korzysta z niej jako głównej metody dostarczania sygnału. Dalsze perspektywy rozwoju platformy naziemnej wynikają m.in. ze struktury demograficznej – większość Polaków żyje poza największymi miastami, a około 36 proc. z nich na terenach wiejskich" – przekonywał w środę Emitel.

Canal+ Polska w ub.r. powoływał się zaś na prognozy wzrostu płatnej telewizji, do której zaliczane są serwisy wideo w sieci (OTT). Ma w grupie największego w kraju dystrybutora filmów kinowych – Kino Świat. Zatem na razie ma kłopot, bo multipleksy pozostają zamknięte. Dobrą wiadomością dla dystrybutora jest ruch na świecie: kina działają np. w Chinach i w coraz większej liczbie stanów w USA. W Wielkiej Brytanii mają ruszyć w maju.

O duże pieniądze giełdowych inwestorów konkurować będą firmy reprezentujące dwa różne podejścia do telewizyjnego biznesu.

Po pierwsze, chodzi o Emitela, firmę koncentrującą się głównie na przesyle sygnału cyfrowej telewizji naziemnej i radia (choć buduje też nowe źródła przychodów).

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły