James Bond w golfie

W swetrze, golfie, nie w aucie. Choć gdyby Volkswagen zapłacił, to kto wie?

Publikacja: 29.10.2015 19:59

Sukienka firmy Ghost to jeden z niewielu produktów, które nie pojawiły się w filmie „Widmo” za spraw

Sukienka firmy Ghost to jeden z niewielu produktów, które nie pojawiły się w filmie „Widmo” za sprawą marketingu, tylko zostały kupione w sklepie.

Foto: materiały prasowe

– Rolex? – pyta Vesper Lynd. – Omega – odpowiada James Bond. – Piękna... – zachwyca się jego rozmówca. Brzmi to trochę jak dialog z niezbyt wyrafinowanej reklamy i rzeczywiście nim jest. Reklama nosiła tytuł „Casino Royale", grał w niej Daniel Craig i miliony ludzi płaciło za bilety, by obejrzeć ją w kinie.

W „Widmie", najnowszym filmie o agencie 007, również nie brakuje lokowania produktów, choć nie jest ono aż tak nachalne. Tylko dwie marki samochodów (Rolls-Royce i Aston Martin) oraz jeden producent broni (Sig Sauer) wymienione są z nazwy. Pozostałych sponsorów widz musi się domyślać. Choć reżyser filmu bardzo mu w tej pracy myślowej pomaga długimi zbliżeniami umożliwiającymi odczytanie logo nawet najmniej spostrzegawczym. Kiedy Q wręcza agentowi 007 zegarek, widać wyraźnie, że to omega, by broń Boże jakiś fan Bonda zaraz po seansie nie pobiegł do sklepu i nie kupił sobie rolexa. Podobnie z telefonem i aparatem fotograficznym Sony, one też mają swoją sekundę sławy, kiedy niepodzielnie królują na ekranie.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem
Kultura
Dzień Dziecka w Muzeum Gazowni Warszawskiej
Kultura
Kultura designu w dobie kryzysu klimatycznego
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont