Reklama

Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Nakaz umiarkowania we wzornictwie opakowań alkoholi bywa komiczny.

Aktualizacja: 25.01.2020 14:26 Publikacja: 25.01.2020 00:01

Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Foto: Adobe Stock

Do takich przypadków należy kazus ze sprzedażą wina w bag-in box. Według Sądu Patentowego i ds. Rynku najwyższej instancji sprzedaż wina w opakowaniach, które wyobrażają damską torebkę lub chatkę typową dla szwedzkiego krajobrazu, może przyczynić się do wzrostu konsumpcji alkoholu. Design generuje wręcz „niezasadne zwrócenie uwagi na alkohol" i nie spełnia warunków zrównoważonego produktu. Chatka bowiem „nawiązuje do lata, urlopu i idylli, bo przypomina typowy szwedzki domek letni, natomiast torebki nawiązują do mody, rozrywki, trendów i elegancji" – orzekł sąd.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Reklama
Opinie Prawne
Tomasz Zalewski: Włoska lekcja cyberbezpieczeństwa
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: AI bywa mądra, ale niedyskretna
Opinie Prawne
Katarzyna Wójcik: Nie podstawiajmy nogi przyszłym rozwodnikom
Opinie Prawne
Ziemowit Bagłajewski: Kto naprawdę zyska na ustawie frankowej?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Prawne
Sławomir Wikariak: Systemy bez nadzoru
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama