fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Adobe Stock
Nakaz umiarkowania we wzornictwie opakowań alkoholi bywa komiczny.

Do takich przypadków należy kazus ze sprzedażą wina w bag-in box. Według Sądu Patentowego i ds. Rynku najwyższej instancji sprzedaż wina w opakowaniach, które wyobrażają damską torebkę lub chatkę typową dla szwedzkiego krajobrazu, może przyczynić się do wzrostu konsumpcji alkoholu. Design generuje wręcz „niezasadne zwrócenie uwagi na alkohol" i nie spełnia warunków zrównoważonego produktu. Chatka bowiem „nawiązuje do lata, urlopu i idylli, bo przypomina typowy szwedzki domek letni, natomiast torebki nawiązują do mody, rozrywki, trendów i elegancji" – orzekł sąd.

Jeżeli więc importer i producent wina Oenoforos takich opakowań nie wycofa, będzie musiał zapłacić pół miliona koron grzywny.

Firma z kolei tłumaczy, że sprzedaż wina w bag-in box funkcjonuje na rynku od nie tak dawna i z tego względu trudno określić, co stanowi tradycyjny design opakowań. Konsumenci przyzwyczajają się jednak sukcesywnie do wzornictwa odbiegającego od normy – argume...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA