Reklama

Pracodawcy obawiają się głębszej recesji. Przestają zatrudniać

Niemal połowa firm objętych lutowym sondażem Personnel Service uważa, że spowolnienie gospodarcze będzie większe niż rok wcześniej. Tylko co czwarta liczy na poprawę - co przekłada się na plany dotyczące zatrudnienia.

Aktualizacja: 30.03.2021 14:20 Publikacja: 30.03.2021 14:04

Pracodawcy obawiają się głębszej recesji. Przestają zatrudniać

Foto: AdobeStock

Aż co czwarty z pracodawców uczestniczących w badaniu przeprowadzonym na zlecenie agencji zatrudnienia Personnel Service zakładał w 2021 r. zmniejszenie zatrudnienia. O planach wzrostu liczby pracowników mówiła w drugiej połowie lutego tylko co dziesiąta z firm.

Jak ocenia Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service, jest to efekt nie tylko pesymistycznego nastawienia wielu firm, ale również wywołanego przez pandemię dużego przyspieszenia automatyzacji. Sondaż Personnel Service jest kolejnym - po niedawnym badaniu Work Service - które wskazuje na wyraźną zmianę podejścia polskich pracodawców, a także pracowników do automatyzacji. Prawie co trzecia firma twierdzi, że już ją wdraża albo planuje to zrobić w niedalekiej przyszłości, a prawie 40 proc. dostrzega przyspieszenie automatyzacji w swojej branży. Tę zmianę dostrzegają też pracownicy - już 18 proc. badanych pracowników zna kogoś, kto stracił pracę przez roboty czy automaty, choć nadal pracownicy częściej widzą w automatyzacji szansę (30 proc.) niż zagrożenie (19 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Brak pracy, dojazdu i opieki – raport ujawnia, dlaczego Polacy nie pracują
Rynek pracy
Prawie 2 tys. pracodawców gotowych na krótszy czas pracy
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Reklama
Reklama