Kapituła oceniająca w składzie: Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl; Michał Popiela, Court Watch Polska; Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych; Marcin Tomczak, ekspert w dziedzinie marketingu prawniczego, partner zarządzający w firmie Tomczak Stanisławski Marketing sp. z o.o.; oraz Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej" miała do zbadania 48 stron internetowych firm doradztwa podatkowego.
Ogólne założenia metodologii się nie zmieniły w porównaniu z poprzednimi latami. Dodano tylko jedno nowe kryterium oceny, bardzo istotne w czasach ogarniającej nas pandemii. Chodzi o wyposażenie strony we wszelkie narzędzia umożliwiające „zdalną" obsługę klientów. Szukano na stronach czatów, komunikatorów, indywidualnych profilii klienta z aktualizowanym stanem prawnym jego sprawy, sztucznej inteligencji, które jest w stanie wstępnie zdefiniować czy skategoryzować problem klienta.
Metodologia – co i jak ocenialiśmy
- mobile –RWD (responsive web design), wyświetlanie na urządzeniach mobilnych;
- przedstawienie zespołu – zdjęcia portretowe, notki osobowe, pomysł na przedstawienie bio prawników;
- architektura informacji – układ, użyteczność (usability), przejrzystość, rozłożenie akcentów;
- szybkość działania – lekkość, ładowanie się strony;
- wsparcie SEO – ilość i jakość treści, lokalizacja treści, linki;
- szata graficzna – estetyka;
- komunikacja marketingowa – treści marketingowe, hasła, nagłówki;
- zdjęcia – użyte fotografie, własne vs kupione;
- animacje – zaawansowanie animacji, ich rodzaj, wpływ na działanie strony, efekt wizualny;
- WCAG – audyt WCAG – ułatwienia w dostępie do treści np. dla niepełnosprawnych;
- bezpieczeństwo – użycie protokołu https
- AI/czaty/zdalny dostęp - wszystko co umożliwia zdalną obsługę klienta.
Do zdobycia było maksymalnie 199 punktów.
Oto najlepsza piętnastka stron internetowych w 14. Rankingu firm doradztwa podatkowego 2020 r. „Rzeczpospolitej":