Firma Impossible Foods, producent "bezmięsnego mięsa" chce wejść do Europy

Amerykańska firma Impossible Foods zamierza wejść na rynek Unii Europejskiej - informuje Bloomberg.

Aktualizacja: 29.10.2019 17:57 Publikacja: 29.10.2019 17:42

Amerykański startup Impossible Foods produkuje zamienniki mięsa

Amerykański startup Impossible Foods produkuje zamienniki mięsa

Foto: Impossible Foods

Firma, która produkuje "bezmięsne mięso" złożyła pod koniec września w Holandii wniosek, o dopuszczenie na terenie Unii Europejskiej stosowania sojowej leghemoglobiny, czyli tzw. hemu. To dzięki temu składnikowi warzywne "mięso" ma smakować niemal jak prawdziwe.

Czytaj także: Dania roślinne szturmem podbijają ojczyznę schabowego

Hem opracowany przez Impossible Foods został zatwierdzony w lipcu tego roku przez amerykańską Agencję Żywności i Leków FDA i można go znaleźć w sprzedawanych w sklepach produktach tej marki.

Dopuszczenie substancji hem na rynek unijny może potrwać znacznie dłużej, ze względu na na kompleksowe i restrykcyjne przepisy Unii Europejskiej - informuje CNBC.

Założona w 2013 roku firma Impossible Foods bedzie na rynku europejskim konkurować m.in. z takimi producentami wegańskich zamienników mięsa jak Beyond Burger, Linda McCartney Foods czy Nestle. Także Burger King przymierza się do wejścia na rynek europejski.

Według agencji Bloomberga popyt na roślinne zamienniki mięsa wciąż rośnie, ponieważ konsumenci uważają, że są zdrowsze od prawdziwego mięsa. Simon Powell, analityk Jefferies szacuje, że "bezmięsne mięso" może przejąć do 2040 roku nawet 9 proc. globalnego rynku mięsa, którego wartość szacowana jest na 2,7 mld dolarów. Obecnie ma niespełna 1 procent.

Firma, która produkuje "bezmięsne mięso" złożyła pod koniec września w Holandii wniosek, o dopuszczenie na terenie Unii Europejskiej stosowania sojowej leghemoglobiny, czyli tzw. hemu. To dzięki temu składnikowi warzywne "mięso" ma smakować niemal jak prawdziwe.

Czytaj także: Dania roślinne szturmem podbijają ojczyznę schabowego

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Reakcja Kraft Alkohole na artykuł „Rz” o nowym inwestorze Palikota: Jesteśmy wehikułem inwestycyjnym
Przemysł spożywczy
Kolejne wybiegi Palikota? Ma „nowego” inwestora
Przemysł spożywczy
Skuteczna „koniakowa dyplomacja” Francji
Przemysł spożywczy
Wydarzenie na rynku alkoholi: włoski bitter przejmuje koniak
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Przemysł spożywczy
Milka i Oreo znikają ze sklepowych półek. „Niedopuszczalne podwyżki cen”