fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

McDonald’s coraz śmielej wkracza na bezmięsny rynek

Fotorzepa, Sławoir Mielnik
Kolejny test wegeburgera w McDonald’s. Najbardziej znana sieć fastfood coraz śmielej wkracza na bezmięsny rynek.

McDonald's jest znany przede wszystkim z oferowania mięsa. Jednak ta najbardziej znana sieć oferująca szybkie, zestandaryzowane jedzenie coraz śmielej wkracza na nowe dla siebie tereny. Koncern rozpoczął właśnie testy nowego bezmięsnego burgera, tym razem w Kanadzie.

Koncern poinformował w czwartek, że przez 12 tygodni licząc od końca września w 28 lokalach sieci będzie sprzedawał burgery PLT czyli plant (roślina), lettuce (sałata) i tomato (pomidor). PLT to oczywiście nawiązanie do słynnego w USA BLT (czyli kanapek z bekonem, sałatą i pomidorem, w Polsce zwanej czasem przez językowych purystów BSP) „Mięso" w burgerach produkowane będzie przez firmę Beyond Meat, która jest konkurentem współpracującej z Burger Kingiem firmy Impossible Foods.

Dla McDonald's kanadyjski test wegeburgera nie jest pierwszym testem w ogóle. Roślinne burgery o smaku zbliżonym do mięsa sprzedawane są od tegorocznego lata choćby w Niemczech. Wegańskie burgery już od paru lat są też dostępne w ofercie sieci w krajach skandynawskich. Jednak to kanadyjski test sprawił, że na giełdzie zawrzało – choć dotyczy to cen akcji Beyond Meat, które natychmiast wzrosły.

McDonald's ganiony jest przez niektórych za powolne tempo ekspansji roślinnego menu. Jego konkurent Burger King już od miesięcy ma w ofercie swoich lokali w USA burgery od Impossible Foods. Jednak gigant nie zamierza się spieszyć – choć zapowiada, że taki krok będzie wykonany, to na razie poprzestaje na testach.

Z dużych i znanych sieci fastfood w USA już tylko Wendy's opiera się popytowi na bezmięsne burgery, jednak klienci już próbują wymusić na Wendy's wprowadzenie roślinnych surogatów mięsa i zebrali 26 tys. podpisów pod stosowną petycją.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA