Starbucks chce zdobyć Włochy. Pierwsza kawiarnia w Mediolanie

Amerykańska sieć Starbucks otworzyła pierwszą kawiarnię we Włoszech. Mieści się ona w zabytkowym budynku dawnej poczty Palazzo delle Poste w Mediolanie.

Publikacja: 11.09.2018 14:15

Pierwszy Starbucks we Włoszech

Pierwszy Starbucks we Włoszech

Foto: AFP

W Mediolanie znajduje się ekskluzywna palarnia i kawiarnia Reserve. To jedna z trzech palarni kawy tej sieci na świecie - obok Seattle i Szanghaju. Klienci mogą na żywo oglądać proces palenia kawy oraz pieczenia ciastek i pieczywa podawanego w lokalu.

Pierwszy Starbucks we Włoszech

Pierwszy Starbucks we Włoszech

AFP

Dla amerykańskiej sieci wejście na włoski rynek to ogromny krok. Firma informuje, że to właśnie mediolańskie kawiarnie były inspiracją dla założyciela Starbucks. Howard Schultz odwiedził Mediolan w 1983 roku i przekształcił cztery sklepy sprzedające w Seattle kawę ziarnista do parzenia w domu w jena z największych światowych sieci kawiarni.

Pierwszy Starbucks we Włoszech

Pierwszy Starbucks we Włoszech

AFP

Włochy to jednak trudny rynek dla sieciówek. Włosi raczej nie gustują w typowych dla Starbucks napojach jak np. dyniowa latte.

Dlatego też pierwsza włoska kawiarnia Starbucks ma ofertę specjalnie przygotowaną dla włoskich klientów.

Starbucks ma ponad 25 tys. placówek w 78 krajach na całym świecie.

W Mediolanie znajduje się ekskluzywna palarnia i kawiarnia Reserve. To jedna z trzech palarni kawy tej sieci na świecie - obok Seattle i Szanghaju. Klienci mogą na żywo oglądać proces palenia kawy oraz pieczenia ciastek i pieczywa podawanego w lokalu.

Dla amerykańskiej sieci wejście na włoski rynek to ogromny krok. Firma informuje, że to właśnie mediolańskie kawiarnie były inspiracją dla założyciela Starbucks. Howard Schultz odwiedził Mediolan w 1983 roku i przekształcił cztery sklepy sprzedające w Seattle kawę ziarnista do parzenia w domu w jena z największych światowych sieci kawiarni.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku