Maspex dotrzymuje obietnic złożonych po aferze z Tigerem

Maspex podpisał umowę z Muzeum Powstania Warszawskiego na zorganizowanie wspólnej akcji edukacyjnej. To ciąg dalszy sprzątania po aferze z Tigerem.

Publikacja: 05.03.2018 20:00

Maspex dotrzymuje obietnic złożonych po aferze z Tigerem

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Firma poinformowała właśnie, że wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego zorganizuje program edukacyjny pod hasłem „Parasol Historii. Wspomnienie '44". Strony podpisały umowę w lutym, nie ujawniają wartości umowy. W sierpniu firma opublikuje w najważniejszych polskich mediach cykl reportaży nt. powstania. Maspex dofinansuje też film o powstaniu, dziś jeszcze pod roboczym tytułem „Kurier". Wreszcie w tym roku ufunduje 44 kolejne Tablice Pamięci, upamiętniające ofiary powstania.

To realizacja obietnic złożonych przez firmę po wybuchu afery związanej z kontrowersyjną reklamą napoju Tiger. Napój zniknął nawet z półek stacji benzynowych Orlen i Lotos. Po kilku miesiącach opinia publiczna zdążyła już zapomnieć o tej historii. Maspex mimo to po cichu realizował złożone w sierpniu obietnice, m.in. pomoc dla żyjących powstańców. Firma w tym roku również będzie wspierać zbiórkę zorganizowaną przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. To na to konto w ubiegłym roku jednym przelewem prezes Krzysztof Pawiński przesłał pół miliona złotych. Maspex finansuje też dla powstańców wizyty domowe lekarzy z przychodni dla weteranów, którą prowadzi Fundacja Pomocy na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. Niedźwiadek.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”