KFC wprowadza do menu roślinne kurczaki

Od poniedziałku - na razie tylko w części amerykańskich lokali sieci KFC pojawi się bezmięsna wersja znanych produktów firmy.

Aktualizacja: 01.02.2020 07:49 Publikacja: 30.01.2020 11:24

KFC wprowadza do menu roślinne kurczaki

Foto: Bloomberg

O projekcie poinformowała w komunikacie giełdowa firma Beyond Meat, która robi furorę swoimi bezmięsnymi alternatywami dla popularnych dań, także w sieciach fast food. Teraz chce podbić rynek także alternatywą dla mięsa kurczaka. Roślinne burgery są już dostępne w sieci Burger King, dostarcza je Impossible Foods. Taką ofertę ma też McDonald’s. 

Czytaj także: Bobby Burger wprowadza wegańskie burgery. „Mięso” od Linda McCartney

Nowy produkt ma 80 kalorii na sztukę i wygląda jak kotlet typu nugget. Będzie dostępny w kilkudziesięciu lokalach w okolicach Nashville w Tennessee i Charlotte w Północnej Karolinie. Sieci fast foodów, w tym McDonald's, Burger King i Dunkin Brands, ścigają się na nowe wersje swoich kultowych kanapek, ale z roślinnymi zamiennikami mięsa. - Tworzenie przypominającej mięśnie, włóknistej tekstury jest bardzo ważne, gdy chcemy naśladować mięso kurczaka, ponieważ ludzie tego oczekują - powiedział w wywiadzie szef firmy Beyond Meat, Ethan Brown.

KFC ma ponad 23 lokali sklepów w ponad 140 krajach. Z kolei produkty Beyond Meat poza USA są już sprzedawane w kilku krajach azjatyckich, a firma spodziewa się wejścia do Chin, gdzie KFC jest numerem 1 wśród fast foodów.

Czytaj także: Sztuczne mięso z Izraela niedługo trafi do sklepów

Firmy stwierdziły, że oczekują dużego popytu na roślinnego kurczaka, biorąc pod uwagę, że zeszłoroczny test w Atlancie oznaczał wyprzedanie całych zapasów w niecałe pięć godzin. Kilku producentów tego typu, ale pochodzenia roślinnego miało problemy z zaspokojeniem ogromnego popytu. Oczekuje się, że ten rynek będzie warty 140 mld dol. w ciągu następnej dekady.

Beyond Meat z siedzibą w Los Angeles, wyceniane jest przez rynek na około 5 mld dol. Po udanym IPO z maja 2019 r. planuje wejście do Holandii i Kanady, ma też nadzieję produkować w Azji do końca 2020 r.

O projekcie poinformowała w komunikacie giełdowa firma Beyond Meat, która robi furorę swoimi bezmięsnymi alternatywami dla popularnych dań, także w sieciach fast food. Teraz chce podbić rynek także alternatywą dla mięsa kurczaka. Roślinne burgery są już dostępne w sieci Burger King, dostarcza je Impossible Foods. Taką ofertę ma też McDonald’s. 

Czytaj także: Bobby Burger wprowadza wegańskie burgery. „Mięso” od Linda McCartney

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku