Reklama

Bruksela ugina się pod lobbingiem mleczarzy

Parlament Europejski ma głosować kolejną poprawkę znacząco utrudniającą produkcję, jak i sprzedaż roślinnych alternatyw dla nabiału.

Aktualizacja: 21.04.2021 14:16 Publikacja: 21.04.2021 14:07

Bruksela ugina się pod lobbingiem mleczarzy

Foto: AdobeStock

Póki co już ponad 435 tys. konsumentów podpisało petycję sprzeciwiającą się wprowadzeniu poprawki 171 w życie i tym samym powstrzymanie cenzury produktów pochodzenia roślinnego. Jej założenia są bowiem szokujące, zakłada ona, aby żywność pochodzenia roślinnego nie mogła być sprzedawana nawet w rozpoznawalnych opakowaniach jak karton mleka lub kostka margaryny roślinnej. Nie będzie można wizualnie przedstawiać i oceniać jako „przywołujące” lub „imitujące” nabiał – np. obrazu przedstawiającego „wirujący” napój owsiany na opakowaniu. Nie będzie można prezentować nawet naukowo udowodnionego wpływu na klimat poprzez porównanie śladu węglowego roślinnego produktu z jego mlecznym odpowiednikiem – we wszystkich komunikatach, w tym w mediach cyfrowych i społecznościowych. Zakaz ma objąć nawet opisywanie żywności na bazie roślin, jej smaku lub funkcji poprzez odwołanie się do znanej terminologii „mleczarskiej”. Na przykład stosowanie sformułowań, takich jak „jest jak mleko”, „kremowy” lub „maślany” w celu poinformowania konsumenta o przeznaczeniu, teksturze lub smaku – i to zarówno w kontekście użycia na opakowaniu, jak i w reklamie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama