Nowy właściciel Pizzaportal inwestuje w Polsce

Hiszpańska platforma Glovo po zakupie polskiego serwisu do zamawiania jedzenia online zapowiada też otworzenie centrum technologicznego.

Aktualizacja: 06.11.2019 12:55 Publikacja: 06.11.2019 12:51

Nowy właściciel Pizzaportal inwestuje w Polsce

Foto: www.fshoq.com

Glovo w tym roku przejęło za 35 mln euro serwis Pizzaportal.pl do grupy AmRest. Firma teraz planuje stworzyć w Polsce centrum technologiczne, w którym zatrudni 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych. Będzie to drugie tego typu centrum platformy w Europie.

Glovo to aplikacja, dzięki której użytkownicy mogą zamówić online wszystko: dania z restauracji, artykuły spożywcze, a nawet produkty parafarmaceutyczne. Po ostatniej rundzie finansowania wynoszącej 150 mln euro hiszpański start-up powiększa swój zespół.

- Polska jest silnym konkurentem dla innych państw europejskich – to inkubator nowych talentów, które naszym zdaniem nie zostały jeszcze w pełni docenione przez świat. Zależało nam na tym, aby nasze centrum było zlokalizowane w wyjątkowym kraju, który jest gotowy na innowacje. Przez najbliższy czas głównym celem Glovo będzie rozwój funkcji skierowanych do użytkowników i partnerów platformy. Obszary naszych działań będą obejmowały rozwijanie aplikacji na urządzeniach mobilnych i stronie internetowej, co pomoże generować przychody dla naszych partnerów na różne sposoby i tworzyć wspaniałe doświadczenia dla naszych klientów” – mówi Mustafa Sezgin, wiceprezes ds. inżynierii Glovo.

Drugie centrum technologiczne w historii Glovo jest integralną częścią planu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy będzie wspieranie innowacji – takich jak SuperGlovo, czyli centra dystrybucji umożliwiające całodobowe dostarczanie produktów spożywczych w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia online. 

Utworzenie centrum technologicznego wygeneruje nowe miejsca pracy dla programistów, inżynierów oprogramowania, a także kierowników, menedżerów produktów i dyrektora inżynierii. W niedalekiej przyszłości Glovo zadba również o stworzenie zespołów rozwijających platformę, które mogą pomóc w budowie narzędzi i poszerzeniu infrastruktury.

- Glovo rozwija się bardzo szybko na całym świecie. Naszym głównym priorytetem jest inwestowanie w pracowników, ponieważ mają oni fundamentalne znaczenie dla dotychczasowego sukcesu start-upu. Na ten moment potrzebujemy jeszcze większego zespołu inżynierów, aby sprostać wymaganiom użytkowników. Glovo bardzo dobrze odnajdzie się na polskim rynku technologicznym i będzie nową perspektywą dla lokalnych talentów. Wierzymy, że nasze ambicje, kultura organizacji i innowacyjny model biznesowy są atrakcyjne w tej szybko rozwijającej się, wymagającej branży – mówi Oscar Pierre, prezes Glovo.

Glovo uruchamiało w zeszłym roku swoje usługi w nowych miastach średnio co cztery dni. Na ten moment hiszpańska aplikacja zatrudnia ponad 1300 osób i jest najszybciej rozwijają się platformą w Ameryce Łacińskiej i regionie EMEA.

Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek