Brewdog to szkocki browar mający sieć pubów z piwem rzemieślniczym popularną w Wielkiej Brytanii i USA. Popularność Brewdoga miała pomóc amerykańskiemu Scofflaw w podbiciu brytyjskiego rynku. Jednak debiut piw od Scofflaw na Wyspach okazał się niemożliwy gdy amerykańska firma zapowiedziała, że każdy brytyjski zwolennik Trumpa może liczyć na darmowe piwo. Dla Brewdoga, który swoją reputację budował kontrowersyjnymi kampaniami marketingowymi, okazało się to zbyt wiele.
Brewdog, w odpowiedzi na zapowiedź specjalnej promocji dla zwolenników urzędującego prezydenta USA na Wyspach, poinformował w mediach społecznościowych, że promocja Scofflaw nie była uzgodniona i „odsyła całe piwo”.
The Scofflaw release was announced without our knowledge or consent.
— BrewDog (@BrewDog) 27 września 2018
We are in no way aligned with their position and we will of course be cancelling all the events and sending all of the beer back.
We care about beer and people. Not hate.
Następnie poinformował, że „Zależy mu na ludziach i piwie, nie na nienawiści” i w dniu wczorajszym każdy klient pubów Brewdoga mógł liczyć na darmową pintę piwa na hasło „miłość”.
We care about people and beer - not hate.
— BrewDog (@BrewDog) 27 września 2018
If you do too, we have a beer for you.
Tell the crew in any UK BrewDog Bar, Berlin Mitte or BrewDog Brussels that you support love, not hate, and they will pour you a free Headliner pint. Today until close.https://t.co/AkF9g6tJJk pic.twitter.com/TOoy20Rvvc
Browar Scofflaw, z kolei, poinformował, że nie informował o promocji dla zwolenników Trumpa i uzgadnia ze swoją firmą PR nad naprawieniem problemu.
We did not approve or release said message and we are working with our PR firm @WelcomeToFrank to fix this error. This post was done on our behalf without our consent or knowledge. More details and official release to come.
— Scofflaw Brewing Co. (@ScofflawBrewing) 27 września 2018
Przed komunikatem o tym, że informacja o promocji odbyła się bez zgody Scofflaw (ale z kont firmy), amerykański browar podkreślał, że nikt w Scofflaw nie ma „korzeni w nienawiści” i, że Scofflaw „wypije piwo z każdym”.
- Nie obchodzą nas wasze poglądy, interesuje nas czy lubicie nasze piwo – cytuje BBC wypowiedź właściciela Scofflaw, Matta Shiraha.
Promocja dla zwolenników amerykańskiego prezydenta stałaby w sprzeczności, na co zwraca uwagę BBC, z zeszłoroczną akcją promocyjną szkockiego browaru. Brewdog wypuścił wówczas piwo „Make Earth Great Again”, na którego etykiecie niedźwiedź polarny walczył z robotem-Trumpem. Był to protest przeciwko wycofaniu się USA z Porozumienia Paryskiego uzgadniającego sposoby walki z globalnym ociepleniem.
Może się zdarzyć, że po wyjaśnieniu sytuacji i przedstawieniu dowodów na to, że faktycznie akcja odbyła się bez wiedzy właściciel Scofflaw, obie firmy wrócą do współpracy. Amerykańska firma twierdzi, że „ustala jak do tego doszło”.