fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Rekordowo drogie awokado? To wina hipsterów

Wikimedia
Najnowsze trendy żywieniowe wśród subkultury tzw. hipsterów wywindowały ceny niektórych „wybrańców” na półkach sklepowych do rekordowych poziomów. Padło między innymi na awokado i… jednorożce.

Nie od dziś wiadomo, jak wielki wpływ tymczasowe mody mogą mieć na poziom cen wybranych produktów – obserwowaliśmy to choćby w przypadku obcisłych dżinsów, okularów marki Ray-Ban czy butów Emu. Nagły wzrost cen wynikający z obecnych trendów coraz częściej możemy również zaobserwować w branży spożywczej. W końcu osoby, które chcą się wyróżniać na tle szarej masy przeciętnych obywateli i wykazać swoją niezależność wobec kultury masowej (nazywanej popularnie „mainstreamem”), muszą nie tylko zadbać o swój oryginalny wygląd, ale także o sposób odżywiania. Dzisiejszym hipsterom, bo to o nich mowa, nie wypada zatem raczyć się na śniadanie zwykłą kanapką czy zamówić w kawiarni byle kawę - tę prostą, tradycyjną, z mlekiem krowim. Zaczęli więc urozmaicać swój posiłek czymś bardziej wyszukanym.

Szczególną popularność na przykład w Stanach Zjednoczonych zyskały w ostatnim czasie tzw. „tosty jednorożce” (ang. "unicorn toast"), a więc grzanki z chleba posmarowane kremowym serkiem, artystycznie udekorowanym barwnikami spożywczymi. Zdjęcia tych kolorowych przysmaków od wielu miesięcy zalewają media społecznościowe, takie jak Instagram. Trend ten, jak podaje dziennik Chicago Tribune, w ciągu ostatniego roku przełożył się na aż 31-proc. skok cen lekkich serków śmietankowych w amerykańskich sklepach.

Podobny los spotkał awokado, które również zyskało ogromne poparcie wśród hipsterów i świetnie komponuje się z innymi śniadaniowymi składnikami. Cena tego owocu w stanie Michoacán w południowo-zachodnim Meksyku, gdzie produkuje się go w tym kraju najwięcej, urosła w 2016 r. ponad dwukrotnie i sięgnęła najwyższego poziomu od 19 lat.

Coraz większa liczba wegetarian i wegan na świecie przyczyniła się z kolei do wzrostu popularności kalafiora, który często stanowi bazę dla bezmięsnych i bezglutenowych potraw, na przykład ryżu kalafiorowego czy kalafiorowej pizzy. Przez ostatni rok z kawałkiem warzywo to zdrożało w Stanach Zjednoczonych trzykrotnie. Jego ceny ostatnio odrobinę zmalały, ale wciąż są powyżej średniej z poprzednich lat.

Na trendach korzystają popularne kawiarnie, takie jak Starbucks, który próbuje sprostać wyszukanym upodobaniom swoich klientów, wprowadzając coraz to dziwniejsze i bardziej „artystyczne” wersje kawy – na przykład nowe Frappuccino o nazwie „Jednorożec”, które świetnie przyjęło się w Stanach Zjednoczonych. Firma zapowiada, że szykuje więcej tego typu nowości na najbliższą przyszłość.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA