Ranking niezawodności aut w 2018 roku w USA

W Stanach auta Kia w gronie najlepszych, Volvo z czerwoną latarnią

Publikacja: 12.12.2018 14:16

Foto: Bloomberg

Kiedy wydaje się tysiące dolarów na samochód, to ma on długo służyć właścicielowi. Magazyn „Consumer Reports" opublikował na jesieni Annual Auto Survey, nowy raport niezawodności samochodów, który dla wielu Amerykanów jest punktem wyjścia do wyboru modelu

Co roku redakcja magazynu zwraca się do prenumeratorów o informacje na temat poważnych problemów, jakie mieli ze swymi pojazdami w ostatnich 12 miesiącach. Tegoroczny raport sporządzono na podstawie danych o problemach z naprawą przekazanych przez prenumeratorów amerykańskiego pisma konsumenckiego, którzy byli właścicielami albo dzierżawcami (leasingobiorcami) ponad 500 tys. pojazdów z lat modelowych 2000-18.

- Samo to, że samochód jest nowy wcale nie oznacza, że nie będzie z nim problemów. Według naszego raportu, elektronika pokładowa w rodzaju systemów informacyjno-rozrywkowych (infotainment), układ zasilania i przesyłania napędu wywołują nadal ból głowy u właścicieli — stwierdził Mike Quincy, specjalista od zawartości samochodu w „Consumer Reports".

Lexus i Toyota zachowały prymat, dołączyła do nich na podium Mazda awansując o 9 miejsc z ubiegłego roku; zepchnęła z niego Kia Motors. Listę marek zamykają Tesla, Cadillac i Volvo. — Elektryczna limuzyna Model S Tesli straciła status pojazdu zalecanego do kupowania z powodu kwestii z powietrznym zawieszeniem i dotyczących karoserii jak klamki do drzwi, o czym informowali prenumeratorzy magazynu — powiedział Quincy.

W miarę jak silniki z turbodoładowaniem stają się coraz popularniejsze niektórzy właściciele samochodów mają problemy ze sprężarkami i komputerem regulującym pracę silnika. W kilku przypadkach trzeba było wymienić cały silnik. — Prawda jest taka, że gdy producenci wprowadzają taką nową technologię, to może upłynąć kilka lat modelowych zanim zacznie to funkcjonować prawidłowo — dodał Quincy.

Tok rozumowania przy kupnie nowego samochodu jest prosty: człowiek dostaje pojazd bardziej godny zaufania od starego, ma on najnowsze technologie i zaawansowane elementy bezpieczeństwa. Wyniki raportu Annual Auto Survey „Consumer Reports" pokazują jednak znowu, że takie rozumowanie może odnieść odwrotny skutek, jeśli wybierze się nie ten model.

Na podstawie danych od prenumeratorów magazynu dotyczących ponad 500 tys. samochodów autorzy tego raportu informują przyszłych kupujących, jakie pojazdy mogą mieć problemy z silnikami z turbodoładowaniem, ze skrzyniami biegów, jakie systemy infotainment doprowadzą ich do furii itp. Raport potwierdza zalecenie jego autorów, że konsumenci powinni unikać kupowania całkowicie nowych modeli albo po ich liftingu i poczekać rok — dwa lata, aby producent miał szansę usunięcia wszelkich niedoróbek, jakie często wychodzą na jaw.

Raport podzielono na 3 części: producentów z Azji, ze Stanów i z Europy. W pierwszej grupie na czele są Lexus i Toyota szósty rok z rzędu, bo wszystkie modele Lexusa oceniono na poziomie średnim lub wyżej. Toyota Tacoma ma nadal problemy z układem kierowania i ze zmianą biegów. Camry 2018 po liftingu straciła nieco na niezawodności, ale jest powyżej średniej. Jej użytkownicy mieli problemy z systemem infotainment Entune i z redukowaniem 8 biegu w automatycznej skrzyni. Co świadczy, że nawet tak porządna marka jak Toyota musi tez usuwać wpadki po liftingu.

Mazda usunęła problemy nękające SUV CX-9 i roadstera MX-5 Miata, ale CX-3 wypadł poniżej średniej z powodu problemów z klimatyzacją.

Subaru Impreza miał problemy w 2017 r., ale odbił się osiągając ocenę wyższą od średniej. SUV Crosstrek po liftingu ma w pierwszym roku ocenę znacznie lepszą od średniej, sportowy WRX jest jedynym autem tej marki poniżej średniej z powodu problemów ze zmianą biegów.

SUV Kia Sportage jest podobny do Hyundaia Tucsona, ale znacznie bardziej niezawodny. Podobnie hybryda Niro przypomina Hyundaia Ioniq, ale ma wyższą od średniej przewidywaną niezawodność. Nowy Stinger roku 2019 ma ocenę średnią, a limuzyna Cadenza znacznie poniżej, bo właściciele informowali o wadliwych czujnikach termostatu, problemach z klimatyzacją i chłodzeniem silnika.

Infiniti z modelami Q50 i SUV QX60 poprawił się do średniej oceny.

Hyundai Tucson 1,6, 4-cylindrowy z turbodoładowaniem, 7-stopniową skrzynią z podwójnym sprzęgłem sprawiał wiele kłopotów: biegi zmieniają się ciężko, komputer ma problemy. Hybryda Ioniq wypadła poniżej średniej z powodu twardej 6-biegowej skrzyni i problemów z silnikiem.

Genesis G80 oceniono powyżej średniej, a G90 poniżej z powodu problemów z elementami karoserii i układem zasilania.

Acura z nową automatyczną przekładnią i systemem infotainment przysporzyła nowych kłopotów; problemy usunięto w większości modeli, ale MDX jest nadal poniżej średniej z tych dwóch powodów.

Nissan Leaf po liftingu i Maxima są powyżej średniej, minivan Odyssey znacznie poniżej, bo ma problemy z systemem infotainment i zamykaniem i otwieraniem drzwi. SUV CR-V i nowy Accord spadły do średniej oceny, bo mają problemy z systemem infotainment i grzechotaniem w kabinie. Gama Clarity wypadła mocno poniżej średniej z powodu problemów z elektroniką.

Producenci amerykańscy

Ford wypadł najlepiej. Najstarszy model Taurus dostał ocenę wyższą od średniej, ale podobny Fusion spadł poniżej średniej głownie z powodu problemów z wyświetlaczem systemu infotainment Sync 3. Mustang i Explorer wypadły gorzej od średniej, bo mają problemy z klimatyzacją i karoserią.

SUV Buick Enclave po liftingu wypadł bardzo poniżej średniej, bo ciężko chodzi 9-stopniowa automatyczna przekładnia, komputer skrzyni biegów i konwerter momentu obrotowego. LaCrosse, SUV-y Encore i Envision oceniono średnio.

Lincoln Continental jest jedynym jasnym punktem tej marki, powyżej średniej. SUV-y MKC i MKX są poniżej, a limuzyna MKZ spadła do oceny poniżej średniej.

Dodge wypadł najlepiej w grupie FCA. Limuzyna Charger poprawiła się do ponad średniej oceny, minivan Grand Caravan zaliczył średnią ocenę, coupé Challenegr miał problemy ze zmianą biegów, SUV-y Durango i Journey miały liczne problemy, cała trójka jest poniżej średniej.

Jeepa oceniono różnie: Grand Cherokee i Renegade awansowały do średniej oceny, Cherokee i Compass znalazły się poniżej.

Chevrolet Traverse po liftingu wypadł znacznie gorzej od średniej, miał te same problemy ze skrzynią biegów co Enclave, jego wyświetlacz infotainment zastygał albo był bez obrazu. SUV Equinos 2018 osiągnął średnią ocenę, Suburban i Tahoe poprawiły się do średniej albo bardziej, elektryczny Bolt pozostał na średnim poziomie.

Chrysler 300 poprawił się do średniej oceny, a minivan Pacifica spadł poniżej, bo ich głównymi problemami były martwy wyświetlacz, problemy z radiem i nawigacją, z komputerem skrzyni biegów.

Trzy modele GMC Terrain, Yukon i Yukon XL uzyskały średnią lub lepszą ocenę, Arcadia był poniżej z powodu wad infotainment i systemu zasilania.

Ram 1500 poprzedniej generacji i 2500 ze średnią oceną, 3500 poniżej.

Tesla: Model S spadł poniżej średniej z powodu problemów z zawieszeniem i innymi np. wystającej klamki do dziwi. Pierwszy Model 3 otrzymał średnią ocenę, Model X znacznie poniżej średniej, bo były problemy z drzwiami i centralnym wyświetlaczem.

Cadillac: jedynie XTS osiągnął ocenę lepszą od średniej, inne modele poniżej z powodu problemów z twardą skrzynią biegów w CT6 i Escalade i z elektroniką w innych modelach.

Producenci europejscy

Wszystkie modele Audi zapewniły sobie ocenę średnią lub wyższą, choć oceny te nie były tak wysokie jak w poprzednich latach. To dotyczy SUV Q5 2018, coupé i kabrioletu A5. Kilka limuzyn i SUV są w przygotowaniu na 2019 rok.

BMW X3 po liftingu poniżej średniej, bo problemy z klimatyzacją, wyciekiem płynu chłodniczego, wadliwe przyciski foteli wymuszające wymianę oparcia. XC1 spadł poniżej średniej, z problemami zawieszenia, przedwczesnym zużyciem klocków hamulcowych, z wibracjami kierownicy.

Mini Cooper awansował do średniej oceny, a Countryman powyżej średniej.

Porsche z dużym rozrzutem: SUV Cayenne najmniej niezawodny, sportowy 911 powyżej średniej.

Volkswagen: nowy SUV Atlas znacznie gorszy od średniej oceny, największy problem: klimatyzacja. Golf i Tiguan po liftingu wypadły średnio, ale GTI poniżej średniej.

Mercedes-Benz: coupé i limuzyna klasy C poprawiły się do średniej oceny, ale SUV GLC i klasy E znalazły się poniżej.

Volvo: SUV XC60 ucierpiał z powodu unieruchamiania się wyświetlacza, ma problemy z klimatyzacją i grzechotaniem w kabinie. Nadal wiele skarg dotyczyło systemu infotainment (martwy wyświetlacz) w SUV XC90. W S90 były te same problemy, ponadto stukanie silnika.

Ranking marek i modeli sporządzony na podstawie średniej niezawodności zgłoszonych aut.

Najbardziej spadł w ocenie, o 11 miejsc, Buick na skutek gorszej od średniej niezawodności jego SUV Enclave. Mazda zyskała najwięcej, 9 miejsc, dzięki poprawie niezawodności modeli CX-9 i MX5 Miata. W nawiasie - liczba modeli zgłoszonych do rankingu.

Aby znaleźć się w rankingu dana marka musi dostarczyć dane dotyczące co najmniej 2 pojazdów. Magazyn „Consumer Reports" nie otrzymał danych, by uwzględnić w tym zestawie od Alfy Romeo, Fiata, Jaguara, Land Rovera, Maserati, Mitsubishi i Smarta.

Kiedy wydaje się tysiące dolarów na samochód, to ma on długo służyć właścicielowi. Magazyn „Consumer Reports" opublikował na jesieni Annual Auto Survey, nowy raport niezawodności samochodów, który dla wielu Amerykanów jest punktem wyjścia do wyboru modelu

Co roku redakcja magazynu zwraca się do prenumeratorów o informacje na temat poważnych problemów, jakie mieli ze swymi pojazdami w ostatnich 12 miesiącach. Tegoroczny raport sporządzono na podstawie danych o problemach z naprawą przekazanych przez prenumeratorów amerykańskiego pisma konsumenckiego, którzy byli właścicielami albo dzierżawcami (leasingobiorcami) ponad 500 tys. pojazdów z lat modelowych 2000-18.

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce
Biznes
Naprawa samolotu podczas lotu
Materiał partnera
Cyfrowe wyzwania w edukacji
Biznes
Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami