Brexit wygania silniki BMW z Wysp, e-Mini zostaje

BMW przeniósł część produkcji silników z W. Brytanii z powodu brexitu, ale pod koniec 2019 r. zacznie w Oksfordzie produkcję elektrycznych Mini — ogłosił szef produkcji Oliver Zipse

Publikacja: 10.07.2019 13:41

Brexit wygania silniki BMW z Wysp, e-Mini zostaje

Foto: Bloomberg

Brytyjska produkcja silników trafiła do RPA, gdzie niemiecka firma wypuszcza X3, ale po wyjściu W. Brytanii z Unii jednostki napędowe stracą unijny status bezcłowego eksportu do kontynentalnej Europy. — Zakład w Hams Hall nie produkuje już niczego dla RPA, co jest oczywiście złą wiadomością dla W. Brytanii — cytuje Reuter jego wypowiedź. Zipse dodał, że nie jest to duża liczba.

Rzecznik BMW powiedział, że produkcja w Hams Hall w środkowej Anglii będzie w tym roku stabilna, zakład zwiększy eksport do Stanów.

Decyzja firmy wynika stąd, że ewentualny twardy brexit będzie oznaczać wprowadzenie cła 10 proc. na import Unii towarów w Wysp, nie licząc dodatkowej biurokracji i kosztów. Niektóre umowy o wolnym handlu wymagają 55-60 proc. miejscowego wsadu, dotychczas części brytyjskie traktowano na równi z europejskimi. To może zmienić się zależnie od warunków rozstania.

Oliver Zipse uważany za faworyta na stanowisko prezesa BMW po zakończeniu kadencji przez Haralda Krügera zapowiedział ponadto uruchomienie pod koniec roku produkcji elektrycznych Mini w zakładzie BMW w Oksfordzie. W 2018 r. wypuścił on nieco ponad 230 tys. samochodów.

- Mini Electric zapoczątkuje ofensywę naszych nowych modeli całkowicie elektrycznych. Od 2023 r. dwa lata przed terminem będziemy mieć na rynku 25 proc. modeli z napędem elektrycznym. Ponad połowa z nich będzie całkowicie elektryczna — powiedział Zipse.

BMW uprzedzał wcześniej o wyprowadzeniu z Wysp produkcji silników i samochodów, gdyby doszło do bezładnego brexitu, czego nie wykluczył żaden z 2 kandydatów na miejsce premier Theresy May.

Brytyjska produkcja silników trafiła do RPA, gdzie niemiecka firma wypuszcza X3, ale po wyjściu W. Brytanii z Unii jednostki napędowe stracą unijny status bezcłowego eksportu do kontynentalnej Europy. — Zakład w Hams Hall nie produkuje już niczego dla RPA, co jest oczywiście złą wiadomością dla W. Brytanii — cytuje Reuter jego wypowiedź. Zipse dodał, że nie jest to duża liczba.

Rzecznik BMW powiedział, że produkcja w Hams Hall w środkowej Anglii będzie w tym roku stabilna, zakład zwiększy eksport do Stanów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Czasy są niepewne, firmy nadal mało inwestują
Biznes
Szpitale toną w długach, a koszty działania rosną
Biznes
Spółki muszą oszczędnie gospodarować wodą. Coraz większe problemy
Biznes
Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce