Firmowe parkingi pełne nowych aut

Rynek motoryzacyjny w Polsce nakręcają firmy. To dzięki ich zakupom – przynajmniej statystycznie – choć trochę bronimy się przed tytułem motoskansenu Europy. Bo średnia wieku aut jeżdżących po naszych drogach według analiz firmy Samar to blisko 15 lat, a jeśli doliczyć do tego pojazdy nieaktywne, ale znajdujące się w systemie CEPiK – ponad 19 lat. Są regiony – jak np. Lubelskie czy Świętokrzyskie – w których samochody prosto z salonu stanowią niewiele 10 proc. ogółu wszystkich nowych rejestracji dokonywanych w ciągu roku.

Aktualizacja: 03.04.2018 22:42 Publikacja: 03.04.2018 22:31

Firmowe parkingi pełne nowych aut

Foto: Bloomberg

Sprzedaż nowych aut rośnie piąty rok z rzędu – w ubiegłym roku było ich ponad 486 tys., o 17 proc. więcej niż w 2016 r., ale przeważającą ich część, w niektórych segmentach przekraczającą 80 proc., kupują firmy. W „cywilnej" motoryzacji nie jest już tak różowo – tu wciąż decydującą rolę odgrywa rosnący import używanych pojazdów, których w 2017 r. sprowadziliśmy ok. 900 tys., a ich średni wiek – 11 lat i 8 miesięcy – żadną miarą nie odmładza nam floty.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Praktycznie o przyszłości otwartego oprogramowania. Konferencja Open Source Day 2024 już 18 kwietnia
Biznes
Są unijne kary za łamanie sankcji wobec Rosji. Więzienie i ogromne grzywny
Biznes
Zwrot akcji w sprawie ratowania Poczty Polskiej. Andrzej Duda zablokuje wypłatę?
Materiał partnera
Promocja działań dla wspólnej przyszłości
Biznes
Anna Pruska, prezeska Comarchu: Ekspansja zagraniczna jest dla nas w tym roku kluczowa