Reklama

Polska motoryzacja słabnie na tle Europy

Styczniowy spadek sprzedaży aut należał w Polsce do najgłębszych. Rodzimi producenci części boją się cięć zamówień z fabryk samochodów w Niemczech.

Aktualizacja: 19.02.2020 06:15 Publikacja: 18.02.2020 21:00

Polska motoryzacja słabnie na tle Europy

Foto: Adobe Stock

Źle zaczyna się 2020 rok w europejskiej motoryzacji. Jak podało we wtorek Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów ACEA, w styczniu sprzedaż samochodów osobowych w Unii Europejskiej zmalała w ujęciu rocznym o 7,5 proc., do 956,8 tys. sztuk. Przy tym styczniowy spadek był pierwszym po pięciu miesiącach nieprzerwanych wzrostów. Do odwrócenia trendu miały z jednej strony przyczynić się zmiany podatkowe, jakie niektóre państwa wprowadziły w styczniu 2020 r., co rozpędziło sprzedaż w grudniu. Ale z drugiej strony, na ograniczenie zakupów mocno wpłynęło widoczne osłabienie w globalnej gospodarce, a także odczuwalna niepewność na europejskich rynkach związana z wyjściem Wielkiej Brytanii z UE. – W rezultacie spadł popyt na czterech głównych rynkach UE: największy spadek odnotowała Francja (-13,4 proc.), następnie Hiszpania (-7,6 proc.), Niemcy (-7,3 proc.) i Włochy (-5,9 proc.) – komentuje ACEA.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama