Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.01.2019 12:08 Publikacja: 20.01.2019 12:08
Foto: Bloomberg
Richardowi Bauderowi, który kierował działem projektowania diesli w Audi, Axelowi Eiserowi, Stefanowi Knirschowi i Carstenowi Naglowi z tego działu postawiono 12 zarzutów, m.in. spiskowania, oszustwa i naruszenia ustawy o czystości powietrza (Clean Air Act). W lipcu 2017 zarzuty usłyszał inż. Giovanni Pamio, który pracował w Audi.
W uzasadnieniu stwierdzono — informuje Reuter — że szefowie Audi zdali sobie sprawę, iż nie mogą dotrzymać amerykańskich norm skażenia z powodu ograniczeń projektowych wynikających z „konieczności zachowania dużego bagażnika i luksusowego systemu nagłaśniania". Inżynierowie powiedzieli Bauderowi w 2008 r., że jeśli nie będzie większego zbiornika paliwa, to „Audi będzie musiała oszukiwać w amerykańskich testach na emisję spalin" i zapewnić, aby autami można przejechać 10 tys. mil (16 tys. km) między przeglądami technicznymi.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Zapowiedź wejścia na krajowy rynek usług komórkowych fintechu Revolut nie przeszła bez echa. By ocenić, co może...
Kolejne już w Rosji zagrabienie prywatnego majątku przez reżim. Tym razem chodzi o producenta złota. Działania K...
Przedsiębiorcy za Odrą obawiają się, że ewentualne wprowadzenie poboru dodatkowo zmniejszy dostępność siły roboc...
Amerykański Senat i Izba Reprezentantów przegłosowały „Big Beautiful Bill” Trumpa, branża logistyczna ostrzega p...
Fundacje rodzinne stają się coraz popularniejszym narzędziem dla polskich przedsiębiorców oraz rodzin biznesowyc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas