"New York Times" poprawił wyniki

Spółka The New York Times Co., wydawca znanego dziennika, mile zaskoczyła inwestorów. Spółka nie tylko zaraportowała zyski w III kwartale, ale także zwiększyła przychody z dystrybucji.

Aktualizacja: 30.10.2015 16:58 Publikacja: 30.10.2015 14:46

"New York Times" poprawił wyniki

Foto: Bloomberg

W minionym kwartale zysk netto wyniósł 9,4 miliona dolarów, czyli 9 centów na akcję, podczas gdy analitycy spodziewali się tylko 6 centów na udział. Rok wcześniej, w tym samym okresie spółka miała 12,5 miliona dolarów straty.

- To znaczący wzrost zysku, któremu towarzyszy poprawa perspektyw w kilku obszarach prowadzonego przez nas biznesu – mówił szef spółki Mark Thompson podczas konferencji z inwestorami.

Przychody spółki wzrosły minimalnie, bo o 0,7 proc. do 367,4 mln dol., więc zyski wygenerowano przede wszystkim dzięki cięciom kosztów operacyjnych i zatrudnienia. Ale spółka odnotowała wzrost przychodów z cyrkulacji o 1,1 proc. Złożył się na nią wzrost prenumeraty zarówno wydania drukowanego, jak i cyfrowego. W tym samym czasie The New York Times Co. odnotowała jednak spadek sprzedaży ogłoszeń o 2,1 proc.

W odróżnieniu od innych amerykańskich gazet, "New York Times" generuje wyższe przychody (209 mln dol.) ze sprzedaży swoich wydań niż z ogłoszeń (135,4 mln dol.). W ostatnim kwartale "NYT" dodał 51 tys. prenumeratorów, czytających wyłącznie wydanie cyfrowe. To najwyższy trzymiesięczy wzrost od ostatniego kwartału 2012 roku. "New York Times" w e-wydaniu prenumeruje obecnie 1,04 miliona czytelników.

Z raportu wynika, że przychody z drukowanych ogłoszeń spadły o 0,9 proc., a w wydaniach cyfrowych obniżyły się o całe 5 proc.

- Mimo to pozostajemy optymistami jeśli chodzi o perspektywę sprzedaży ogłoszeń cyfrowych i oczekujemy wzrostu w IV kwartale – zapewnia Thompson.

W minionym kwartale zysk netto wyniósł 9,4 miliona dolarów, czyli 9 centów na akcję, podczas gdy analitycy spodziewali się tylko 6 centów na udział. Rok wcześniej, w tym samym okresie spółka miała 12,5 miliona dolarów straty.

- To znaczący wzrost zysku, któremu towarzyszy poprawa perspektyw w kilku obszarach prowadzonego przez nas biznesu – mówił szef spółki Mark Thompson podczas konferencji z inwestorami.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji