Ruszają prace nad nowym standardem badań konsumpcji mediów elektronicznych w Polsce (telewizji, radia i internetu) pod egidą Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. KRRiT robi wszystko, aby projekt o nazwie Telemetria Polska nie był postrzegany jako element walki politycznej, i zapewnia, że jest on otwarty dla przedstawicieli branży, także dla dotychczasowego lidera badań telewizji.
Na potrzeby branży
Chodzi tu o firmę Nielsen Audience Measurement, od której danych odcinał się przez ostatnie dwa lata Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. – Dzisiaj Telemetria Polska jest projektem realizowanym w KRRiT, ale jest też marką dla przyszłych badań konsumpcji mediów – to kluczowe przedsięwzięcie z punktu widzenia rynku reklamowego w Polsce – przekonuje Michał Wigurski, szef projektu w KRRiT.
Według niego Telemetria Polska powstaje w odpowiedzi na potrzeby rynku. – Wydatki reklamowe rosną niewspółmiernie wolno w stosunku do PKB. IAA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy – red.) w 2016 wskazało, że jedną z prawdopodobnych przyczyn jest niezadowalająca jakość badań mediów – argumentuje Wigurski.
Przekonuje, że Telemetria Polska ma być własnością rynku, a badania powszechną „walutą rozliczeniową". – W pierwszej fazie właścicielem jest i będzie KRRiT. Prowadzimy intensywne prace nad powołaniem porozumienia rynku reklamowego (JIC – red.) – mówi.