O mediach na Pomorzu

W dniach 9 oraz 10 października 2015 r. odbędzie się Międzynarodowa Konferencja Naukowa Media - Biznes - Kultura.

Publikacja: 20.09.2015 16:00

O mediach na Pomorzu

Foto: Bloomberg

Jaka jest rola mediów we współczesnym świecie? Z jakimi problemami przyszło im dzisiaj się mierzyć? Jaki mają wpływ i jak oddziałują na biznes, język, kulturę czy społeczeństwo?

Przedstawiona tematyka coraz częściej poruszana jest w opracowaniach naukowych, a także w dyskusjach prowadzonych na gruncie gospodarczym, politycznym i kulturowym. Eksperci starają się znaleźć odpowiedź na pytanie o przyszłość tradycyjnych mediów w dobie rewolucji technologicznej. Pomoc w znalezieniu odpowiedzi to jeden z głównych celów, jaki stawiają przed sobą organizatorzy Międzynarodowej Konferencji Naukowej Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2015.

Spotkanie skupi się na różnorodnych zjawisk medioznawczych, które sytuują się w następujących obszarach:

1. Media a rynek

Nieznane dotychczas możliwości współpracy mediów i biznesu oraz wykorzystanie innowacyjnych narzędzi z obszaru nowych mediów w zintegrowanej komunikacji rynkowej.

Konkurencja intermedialna, relacje miedzy mediami i public relations. Wizerunek przedsiębiorcy/przedsiębiorstwa w mediach. Media publiczne i prywatne – podział rynku czy podział wpływów? Rynki medialne. Media jako biznes. Strategie firm medialnych. Media środkiem przekazu reklam.

2. Język mediów

Media źródłem informacji i rozrywki. Pochodzenie i specyfika przekazów funkcjonujących w mediach. Językowe środki perswazji w tradycyjnych i nowych mediach. Wpływ mediów na kształtowanie postaw językowych i ocenę rzeczywistości.

Język reklam oraz konteksty jego funkcjonowania. Pasywność odbiorcy i środki służące jego aktywizacji. Typografia i jej funkcja w językowej komunikacji.

Infografika – jej obszary i pogranicza.

3. Media w społeczeństwie i kulturze

Media stare, nowe, nowe i najnowsze a kultura jako czasoprzestrzeń i żywioł tego, co ludzkie. Antropologiczno-społeczne zjawiska, procesy, wymiary, konsekwencje, problemy, szanse i zagrożenia transformacji w świecie mediów. Ludzkie życie w Sieci.

Cyberprzestrzeń a przemiany kultury. Przemiany w komunikacji międzyludzkiej w dobie rewolucji medialnej, jej moralne i etyczne wyzwania oraz aspekty prawne.

Życie duchowe i religijne w wieku mediów. Miejsce, rola i transformacja dziennikarstwa w epoce przemian medialno-komunikacyjnych.

4. Media w polityce

Zdeterminowanie funkcjonowania mediów w skali regionu i kraju przez całokształt uwarunkowań politycznych, społecznych i cywilizacyjnych. Media jako kreator i źródło postrzegania rzeczywistości historycznej i współczesnej w aspekcie polityki.

Organizatorem spotkania jest Uniwersytet Gdański, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna.

Jaka jest rola mediów we współczesnym świecie? Z jakimi problemami przyszło im dzisiaj się mierzyć? Jaki mają wpływ i jak oddziałują na biznes, język, kulturę czy społeczeństwo?

Przedstawiona tematyka coraz częściej poruszana jest w opracowaniach naukowych, a także w dyskusjach prowadzonych na gruncie gospodarczym, politycznym i kulturowym. Eksperci starają się znaleźć odpowiedź na pytanie o przyszłość tradycyjnych mediów w dobie rewolucji technologicznej. Pomoc w znalezieniu odpowiedzi to jeden z głównych celów, jaki stawiają przed sobą organizatorzy Międzynarodowej Konferencji Naukowej Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2015.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji