Przygotowywany na potrzeby Komisji Europejskiej raport powstający w oparciu o informacje z ponad 43 tys. agencji reklamowych oraz firm badających rynek w pierwszym kwartale wykazał spadek indeksu  zaufania wśród przedsiębiorców i właścicieli firm z 11 pkt na 8  pkt. - Najniższą wartość w badaniu z ostatniego kwartału zanotowała Grecja oraz Wielka Brytania (spadek z poziomu +9,2 na -15). Zaskakujące obniżenie poziomu zanotowała Malta, której wskaźnik spadł z poziomu +62 na zaledwie +2 . Najwyższą wartością odznacza się Słowenia, której wskaźnik wyniósł +32 – podaje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które reprezentuje w Polsce agencje reklamowe i domy mediowe.

W Polsce nastroje w branży komunikacyjnej są znacznie gorsze niż w całej Europie. - Polska trzeci raz z rzędu odnotowała spadek w rankingu – najwyższy poziom osiągnęła w trzecim kwartale 2015 roku (+5), jednak od tego czasu utrzymuje tendencję spadkową: z +4 (IV kw. 2015 r.) do +3 w I kw. 2016 r.

The European Advertising Business Climate Index obejmuje następujące kraje: Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Holandia, Wielka Brytania, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Cypr, Grecja, Włochy, Malta, Hiszpania, Portugalia, Dania oraz Szwecja.