Reklama

UOKIK bierze pod lupę regulaminy Facebooka

Urząd przejrzy je pod kątem klauzul regulujących sposób wykorzystania danych osobowych użytkowników i procedur ich udostępniania podmiotom trzecim.

Aktualizacja: 17.03.2017 10:16 Publikacja: 17.03.2017 09:18

UOKIK bierze pod lupę regulaminy Facebooka

Foto: 123rf.com

Urząd uważa postanowienia irlandzkiej spółki Facebooka w tym zakresie są "niejednoznaczne i niedookreślone". Chodzi m.in. o zapisy dotyczące zbierania „różnych informacji na temat użytkownika", „przez uzasadniony czas", a które mogą podlegać przekazaniu „firmom będącym częścią Facebooka". To tu może, zdaniem urzędu, dochodzić do ewentualnych naruszeń praw konsumentów.

Dla prawników ciekawe jest to, że urząd bada sprawę, choć Facebook nie jest zarejestrowany w Polsce.- O ile postępowanie wyjaśniające toczy się w sprawie, a nie przeciwko tejże spółce, to jednak może ono prowadzić do wszczęcia stosownego postępowania przeciwko samej spółce. W dotychczasowej praktyce UOKiK sprawy prowadzone przeciwko podmiotom z innych państw Unii Europejskiej zdawały się stanowić ułamek ogólnej działalności Urzędu, pomimo że został on wyposażony w stosowne narzędzia - komentuje Przemysław Walasek, adwokat, partner w Kancelarii Taylor Wessing w Warszawie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Media lokalne są nie do przecenienia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama