Reklama
Rozwiń

W reklamie stabilnie pomimo planowanych zmian w prawie

W tym roku rynek reklamy powinien utrzymać tempo wzrostu z ubiegłego - wynika z prognoz. Nawet, jeśli rząd zatwierdzi którąkolwiek z zapowiadanych zmian rzutujących na sytuacje w mediach, raczej wejdzie ona w życie w tym roku.

Publikacja: 24.02.2017 14:29

W reklamie stabilnie pomimo planowanych zmian w prawie

Foto: Fotorzepa, Piotr Wittman

Według agencji Starcom w 2016 roku firmy wydały na reklamę w Polsce 8,33 mld zł, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. - Po słabym trzecim kwartale, w którym wartość rynku reklamy wzrosła jedynie o 2,5 proc., w czwartym kwartale nastąpił niespodziewanie silny wzrost aktywności reklamodawców - w szczególności w telewizji. Oczywiście okres świąteczny sprzyja zwiększaniu nakładów na marketing, jednak wzrost aż o 2 proc. przychodów nadawców telewizyjnych był dużym zaskoczeniem – komentuje Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu. Reklamodawców stopowały szybko wprowadzane  zmiany w prawie, jak wprowadzenie podatków dla handlu i finansów, wprawiały w niepewność zapowiedzi kolejnych (jak obostrzenia w reklamie suplementów diety i leków sprzedawanych bez recept).  Jak podaje Starcom, dane po czwartym kwartale (kiedy nastąpił wzrost wydatków o 3,9 proc.) mogą wskazywać, że reklamodawcy przyzwyczaili się do dużej niepewności, a także przekonali, że zapowiadane zmiany prawa nie wejdą w życie tak szybko jak było to planowane. Na ten rok Starcom prognozuje więc dalszy 2-3 proc. wzrost reklamowego rynku w Polsce. -Nawet jeśli w tym roku rząd zatwierdzi istotne dla branży zmiany prawne, takie jak ograniczenie reklam produktów farmaceutycznej i leków czy też nowy model finansowania mediów publicznych, to i tak wejdą one w życie najpewniej dopiero w roku 2018 – zauważa Magda Kolankiewicz.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama