Reklama
Rozwiń
Reklama

W reklamie stabilnie pomimo planowanych zmian w prawie

W tym roku rynek reklamy powinien utrzymać tempo wzrostu z ubiegłego - wynika z prognoz. Nawet, jeśli rząd zatwierdzi którąkolwiek z zapowiadanych zmian rzutujących na sytuacje w mediach, raczej wejdzie ona w życie w tym roku.

Publikacja: 24.02.2017 14:29

W reklamie stabilnie pomimo planowanych zmian w prawie

Foto: Fotorzepa, Piotr Wittman

Według agencji Starcom w 2016 roku firmy wydały na reklamę w Polsce 8,33 mld zł, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. - Po słabym trzecim kwartale, w którym wartość rynku reklamy wzrosła jedynie o 2,5 proc., w czwartym kwartale nastąpił niespodziewanie silny wzrost aktywności reklamodawców - w szczególności w telewizji. Oczywiście okres świąteczny sprzyja zwiększaniu nakładów na marketing, jednak wzrost aż o 2 proc. przychodów nadawców telewizyjnych był dużym zaskoczeniem – komentuje Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu. Reklamodawców stopowały szybko wprowadzane  zmiany w prawie, jak wprowadzenie podatków dla handlu i finansów, wprawiały w niepewność zapowiedzi kolejnych (jak obostrzenia w reklamie suplementów diety i leków sprzedawanych bez recept).  Jak podaje Starcom, dane po czwartym kwartale (kiedy nastąpił wzrost wydatków o 3,9 proc.) mogą wskazywać, że reklamodawcy przyzwyczaili się do dużej niepewności, a także przekonali, że zapowiadane zmiany prawa nie wejdą w życie tak szybko jak było to planowane. Na ten rok Starcom prognozuje więc dalszy 2-3 proc. wzrost reklamowego rynku w Polsce. -Nawet jeśli w tym roku rząd zatwierdzi istotne dla branży zmiany prawne, takie jak ograniczenie reklam produktów farmaceutycznej i leków czy też nowy model finansowania mediów publicznych, to i tak wejdą one w życie najpewniej dopiero w roku 2018 – zauważa Magda Kolankiewicz.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama