Usługę hybrydowej telewizji (HbbTV, patrz ramka) oferują w Polsce na razie tylko TVP, kanały z grupy ZPR Media oraz Stopklatka TV. Wszyscy ci nadawcy umożliwiają jej odbiór w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.
Najwięcej odbiorców hybrydowej telewizji ma TVP. I to właśnie z jej analizy danych z tzw. panelu TGI (Target Group Index) wynika, że w połowie ubiegłego roku potencjalnych użytkowników takich usług (czyli domów, w których jest telewizor łączący się z internetem i dostęp do naziemnej telewizji cyfrowej) było w Polsce w pięć lat po ich starcie ok. 2,26 mln.
Z kolei TVP bada liczbę swoich użytkowników, korzystając ze statystyk Gemiusa. – Widzimy, że odbiór tej usługi rośnie. W TVP zamknęliśmy rok z 3,5 mln unikalnych użytkowników HbbTV i prognozujemy, że na koniec grudnia 2017 r. będzie ich 4,5 mln – mówiła Ilona Wyrozumska z biura reklamy TVP na wtorkowej konferencji HbbTV Summit Poland.
Branża liczy na to, że do już udostępniających usługę HbbTV nadawców dołączą teraz szybko gospodarze tzw. multipleksu ósmego naziemnej telewizji cyfrowej, czyli właściciele Zoom TV, WP, Metra TV i Nova TV.
Bogusław Kisielewski, prezes Kina Polska TV, do którego współnależy Zoom TV, już jesienią ubiegłego roku, w dniu startu Zoom TV zapowiadał, że w ramach telewizji hybrydowej ruszy cały dodatkowy, wirtualny kanał Zoom TV wzbogacony o możliwości interaktywne. Ma on dać nadawcy możliwość zarabiania nie tylko z reklam, ale także np. z t-commerce (wciąż niedostępne w Polsce na razie zakupy z poziomu pilota). Hybrydową telewizję z biblioteką VoD chce też mieć Wirtualna Polska w ramach rozwinięcia swojego naziemnego kanału WP.