Reklama

Polski inżynier rozwija hiszpańską aplikację Glovo

Glovo poza zakupem rodzimego Pizzaportal rozwija także swoje centrum technologiczne. Już pracuje w nim 50 osób, będzie dwukrotnie więcej.

Aktualizacja: 09.02.2021 19:32 Publikacja: 09.02.2021 16:54

Polski inżynier rozwija hiszpańską aplikację Glovo

Foto: Glovo

Glovo mocno rozwija się na polskim rynku - zarówno dostaw posiłków z restauracji, jak i zakupów, choćby dzięki współpracy z siecią Biedronka i innymi firmami handlowymi. Rośnie też Centrum Technologiczne firmy w Warszawie, a polscy specjaliści IT ulepszą działanie aplikacji oraz rozwiną jej nowe funkcjonalności.

Glovo chce inwestować w polski rynek i rozwija w Warszawie otwarte w lipcu 2020 roku najnowocześniejsze centrum technologiczne – Glovo Tech Hub. Firma nieustannie powiększa swój zespół w Polsce. Warszawski Tech Hub to drugi tak wyspecjalizowany oddział firmy w Europie. Pierwszy mieści się w Barcelonie, z której pochodzi Glovo. Specjaliści z branży IT będą nieustannie pracować nad rozwojem oprogramowania aplikacji, który ma przynieść dodatkowe oszczędności poprzez automatyzację i optymalizację interakcji platformy i użytkowników.

- Chcemy zatrudnić najwyższej klasy specjalistów z branży IT, którzy jeszcze bardziej rozwiną naszą aplikację oraz oferowane przez nas usługi i dostarczą użytkownikom możliwie najlepszych doświadczeń. Miniony rok sprawił, że rozwój technologiczny nabrał jeszcze większego znaczenia, dlatego nieustannie podążamy za zmianami. Jednym z najważniejszych wyzwań dla Glovo jest teraz wspieranie Q-Commerce, czyli ultraszybkiej dostawy, której czas wynosiłby maksymalnie 30 minut – mówi Carlos Silvan, manager Glovo Polska.

Obecnie w Centrum pracuje ponad 50 osób, docelowo ma zatrudniać około 100 specjalistów IT. 

Hiszpański startup branży delivery, który w tym roku będzie obchodził swoje 5 urodziny, szturmem zdobył już nie tylko polski rynek, ale także hiszpański, ukraiński czy rumuński. Polscy użytkownicy mogą korzystać z usług Glovo już od niemal 2 lat. W tym czasie aplikacja została pobrana niemal 2 miliony razy. Za pomocą Glovo użytkownicy mogą zamówić nie tylko jedzenie z ulubionych restauracji, ale także zakupy z sieci handlowych i punktów partnerskich, parafarmaceutyki, nawet poprosić kuriera o odbiór paczki czy złożyć zamówienie specjalne. Firma planuje mocno zwiększyć ekspansję, prognozując na obecny rok ponad 100 milionów zamówień, a w 2022 roku nawet 200 milionów. Tak śmiałe plany Glovo upatruje właśnie we wsparciu ze strony technologicznej.

Reklama
Reklama

- Rynek delivery nieustannie rośnie, a my chcemy być akceleratorem tych zmian. Rozwój centrum technologicznego w Polsce to jeden z etapów, które są dla nas jako firmy ogromnie ważne. Na innych rynkach testujemy nowe usługi, takie jak sprzedaż biletów w wersji elektronicznej, zamówienia z odbiorem osobistym czy dostarczenie tekstów na COVID, które chcemy wdrażać globalnie – podsumowuje Silvan.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama