Spirit Airlines kupuje airbusy mimo cła

Tania linia amerykańska Spirit Airlines podpisała list intencyjny o zakupie 100 samolotów z rodziny A320neo z dostawą do 2027 r. Jest pierwszym klientem ze Stanów po nałożeniu cła na te samoloty

Publikacja: 24.10.2019 12:45

Spirit Airlines kupuje airbusy mimo cła

Foto: Bloomberg

Umowa przewidująca również opcję na 50 dalszych jest pierwszym sukcesem Airbusa w Stanach od czasu nałożenia przez administrację Trumpa 10 proc. cła na jego niektóre samoloty. — To dowodzi, że cła nie działają — powiedział Reuterowi pewien Europejczyk.

Zamówienie dotyczy unowocześnionych A319neo, A320neo i A321neo, pozwoli wzmocnić rozwój działalności tej linii na terenie Stanów, w Ameryce Łacińskiej i w regionie Karaibów — poinformował w komunikacie prezes Ted Christie. Do zawarcia umowy doszło po miesiącach negocjacji, które miały początkowo zakończyć się we wrześniu.

Zależnie od liczby samolotów poszczególnych typów, umowa może mieć wartość 11-12 mld dolarów według ostatniego cennika Airbusa dla 2018 r., ale przedstawiciele sektora mówią, że takie umowy dają rabaty przynajmniej 50 proc.

Liczba 100 sztuk może trafić do statystyk producenta po podpisaniu ostatecznego kontraktu i wpłacenia zadatku. Według stanu na koniec września, Airbus otrzymał od niemal 110 klientów na świecie zadatkowane zamówienia na ponad 6650 samolotów z rodziny A320neo — podała firma z Tuluzy.

Prezes Christie powiedział w sierpniu analitykom, że jego linia widzi korzyści z używania jednolitej floty (Spirit ma 140 airbusów), ale starannie rozpatrzy proponowane ceny. Do końca roku ma dostać siedem A320neo z zakładu w Mobile (Alabama), które nie są objęte karnym cłem. Linie zamawiają zwykle samoloty na kilka lat naprzód, więc dziś nie wiadomo, czy to zamówienie będzie podlegać stawce 10 proc., jeśli wcześniej dojdzie do zakonczenai sporu przez Atlantyk o wspieranie Airbusa i Boeinga.

Linia założoną w 1993 r. z bardzo niskimi cenami biletów proponuje podstawowe usługi z możliwością wielu opcji dopłat ze wszelkie dodatki.

Umowa przewidująca również opcję na 50 dalszych jest pierwszym sukcesem Airbusa w Stanach od czasu nałożenia przez administrację Trumpa 10 proc. cła na jego niektóre samoloty. — To dowodzi, że cła nie działają — powiedział Reuterowi pewien Europejczyk.

Zamówienie dotyczy unowocześnionych A319neo, A320neo i A321neo, pozwoli wzmocnić rozwój działalności tej linii na terenie Stanów, w Ameryce Łacińskiej i w regionie Karaibów — poinformował w komunikacie prezes Ted Christie. Do zawarcia umowy doszło po miesiącach negocjacji, które miały początkowo zakończyć się we wrześniu.

1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Ruszają inwestycje na lotnisku w Modlinie. "Bez gigantomanii i wstawania z kolan"
Transport
Ryzykowne auta zalewają rynek
Transport
Naukowcy apelują: CPK nie w pośpiechu. Potrzebne są warianty dla lotniska w polu
Transport
Duża awaria na kolei. Pociągi nie docierały do Warszawy
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Transport
O'Leary: Latem bilety lotnicze zdrożeją, ale tylko trochę