Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 30.07.2021 14:33 Publikacja: 30.07.2021 14:33
Foto: Bloomberg
W III kwartale roku finansowego 2021 (kwiecień-czerwiec) koncern osiągnął zysk netto 587 mln dolarów po sześciu kolejnych kwartałach na minusie, po starcie 2,4 mld rok wcześniej, zysk operacyjny 755 mln wobec straty 3,32 mld i zwiększył obroty o 44 proc. do prawie 17 mld dolarów. Analitycy spodziewali się średniej straty 454,8 mln i obrotów 16,54 mld. Dział samolotów cywilnych stracił jednak 472 mln dolarów, ale dział wojskowy zarobił 958 mln, a dział usług 531 mln.
Poprawa jest zasługą samolotów B737 MAX, których dostawy przekroczyły 130 sztuk od czasu zniesienia uziemienia w listopadzie 2020. Boeing zwiększył ich produkcję do 16 miesięcznie, z początkiem 2022 r. chce dojść do 31 sztuk co miesiąc. Wraz z ożywieniem podróży linie lotnicze zaczęły zamawiać te samoloty, Southwest kupiła w marcu 100 sztuk, United w czerwcu 200. Ryanair zachęca Boeinga do uruchomienia produkcji największego MAX 10, zgłasza chęć kupienia kilkuset, o ile cena będzie dobra.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Brak zatwierdzonego budżetu w USA i tzw. zamknięcie rządu oznacza poważne zakłócenia lotów. Brakuje kontrolerów...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas