Przewoźnik z Singapuru zamierza nadal szukać różnych sposobów zwiększania płynnych środków po zawarciu z 4 podmiotami umów o sprzedaniu, a następnie wynajęciu dla siebie siedmiu A350-900 i czterech B787-10. W czasie pandemii z podobnego rozwiązania skorzystały Cathay Pacific i Qantas Airways — podał Reuter.
„Dodatkowe płynne środki z transakcji sprzedaży i leasingu zwiększają naszą zdolność przetrwania skutków pandemii w lepszej sytuacji" — oświadczył prezes SIA, Goh Choon Phong. SIA ma teraz dostęp do linii kredytowych za ponad 2,1 mld SID i może pozyskać do 6,2 mld w ramach emisji obligacji zamiennych na udziały przed dorocznym zgromadzeniem w lipcu 2021.
Linia ta nie ma krajowego rynku, bardzo mocno odczuła wstrzymanie podróży międzynarodowych z powodu zaostrzenia kontroli granicznych i wprowadzenia kwarantanny. W kwietniu liczba przewożonych pasażerów zmalała o 99,6 proc.
Aeromexico może zwiększyć flotę
Amerykański sąd ds. bankructw pozwolił Grupo Aeromexico, największemu przewoźnikowi w Meksyku, zwiększyć flotę. W kwietniu przewoźnik postanowił kupić ponad 20 samolotów Boeinga w ramach umowy, która da mu ok. 2 mld dolarów oszczędności dzięki lepszym warunkom długoterminowego serwisowania obecnej floty i umów leasingowych.
Pierwsze nowe maszyny znajdą się w jego flocie w bieżącym roku, do lata ma to być 9 sztuk, reszta zostanie dostarczona w tym i w następnym roku.