fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

SIA zarabia na swych samolotach

AdobeStock
Singapore Airlines pozyskała ok. 2 mld dolarów singapurskich (1,5 mld USD) ze sprzedaży i wynajmu zwrotnego 11 samolotów. Grupo Aeromexico dostała z kolei zgodę sądu w USA na zwiększenie floty

Przewoźnik z Singapuru zamierza nadal szukać różnych sposobów zwiększania płynnych środków po zawarciu z 4 podmiotami umów o sprzedaniu, a następnie wynajęciu dla siebie siedmiu A350-900 i czterech B787-10. W czasie pandemii z podobnego rozwiązania skorzystały Cathay Pacific i Qantas Airways — podał Reuter.

„Dodatkowe płynne środki z transakcji sprzedaży i leasingu zwiększają naszą zdolność przetrwania skutków pandemii w lepszej sytuacji" — oświadczył prezes SIA, Goh Choon Phong. SIA ma teraz dostęp do linii kredytowych za ponad 2,1 mld SID i może pozyskać do 6,2 mld w ramach emisji obligacji zamiennych na udziały przed dorocznym zgromadzeniem w lipcu 2021.

Linia ta nie ma krajowego rynku, bardzo mocno odczuła wstrzymanie podróży międzynarodowych z powodu zaostrzenia kontroli granicznych i wprowadzenia kwarantanny. W kwietniu liczba przewożonych pasażerów zmalała o 99,6 proc.

Aeromexico może zwiększyć flotę

Amerykański sąd ds. bankructw pozwolił Grupo Aeromexico, największemu przewoźnikowi w Meksyku, zwiększyć flotę. W kwietniu przewoźnik postanowił kupić ponad 20 samolotów Boeinga w ramach umowy, która da mu ok. 2 mld dolarów oszczędności dzięki lepszym warunkom długoterminowego serwisowania obecnej floty i umów leasingowych.

Pierwsze nowe maszyny znajdą się w jego flocie w bieżącym roku, do lata ma to być 9 sztuk, reszta zostanie dostarczona w tym i w następnym roku.

Aeromexico mający 107 samolotów wystąpił w czerwcu do sądu w USA o ochronę przed wierzycielami z art. 11 ustawy o handlu, po załamaniu się transportu lotniczego z powodu pandemii.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA