Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 29.05.2019 13:32 Publikacja: 29.05.2019 08:10
German Efromovich
Foto: AFP
W 2013 roku, kiedy LOT był w wielkich kłopotach, grupa polskich biznesmenów zwróciła się do Efromovichów o rozważenie zainwestowania w naszego przewoźnika. German Efromovich, który uratował Aviankę przed uziemieniem, powiedział wtedy „Rzeczpospolitej”, że taka transakcja nie miałaby żadnego sensu, bo LOT i Avianca nie mają ze sobą nic wspólnego. Kolumbijczyk jeszcze do niedawna był największym akcjonariuszem Avianki, ale amerykańskie linie United Airlines, które ściągnął na partnera strategicznego uznały, że jego obecność szkodzi biznesowi. A żeby jeszcze bardziej pogrążyć Efromovicha, na stanowisko prezesa zarządu powołali Roberto Kriete, właściciela Kingsland Holdings z Bahamów, z którym Kolumbijczyk był w permanentnym konflikcie. Co ciekawe, Kriete trzy lata temu wytoczył proces i Aviance, i United i w ten sposób zamierzał zatrzymać negocjacje w sprawie strategicznego partnerstwa Avianki z United.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas