Reklama

Konsumenci nie wiedzą co podpisują

Ponad połowa klientów instytucji finansowych nie rozumie umów, które podpisuje.

Aktualizacja: 08.11.2017 15:04 Publikacja: 08.11.2017 13:51

Konsumenci nie wiedzą co podpisują

Foto: www.sxc.hu

Pożyczki, kredyty, programy oszczędnościowe, lokaty czy polisolokaty to tylko niektóre z produktów, które są nam oferowane niemal na każdym kroku. Wystarczy, ze przekroczymy próg banku, gdy chcemy wziąć kredyt, a przy okazji wciska się nam dodatkowe produkty, które rzekomo mają pomóc odłożyć pieniądze, pomnożyć je byśmy szybciej spłacili zobowiązanie. Te wszystkie produkty, to klika umów. I jak się okazuje 53 proc. konsumentów nie rozumie ich treści, ale i tak je podpisuje – wynika z badania Domu Badawczego Maison&PartnersTakie, przeprowadzonego podczas V Konferencji Nienieodpowiedzialni . Konsumenci dopiero po jakimś czasie orientują się, że podpisane umowy coraz bardziej im doskwierają. O wcześniejszej spłacie kredytu mogą zapomnieć, gdyż comiesięcznych dodatkowe zobowiązania tylko przynoszą stratę i trudno z nich zrezygnować przed okresem na jaki się je zawarło.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Sądy i trybunały
Piotr Prusinowski: W Sądzie Najwyższym pozostaje tylko zgasić światło
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama