Pożyczki, kredyty, programy oszczędnościowe, lokaty czy polisolokaty to tylko niektóre z produktów, które są nam oferowane niemal na każdym kroku. Wystarczy, ze przekroczymy próg banku, gdy chcemy wziąć kredyt, a przy okazji wciska się nam dodatkowe produkty, które rzekomo mają pomóc odłożyć pieniądze, pomnożyć je byśmy szybciej spłacili zobowiązanie. Te wszystkie produkty, to klika umów. I jak się okazuje 53 proc. konsumentów nie rozumie ich treści, ale i tak je podpisuje – wynika z badania Domu Badawczego Maison&PartnersTakie, przeprowadzonego podczas V Konferencji Nienieodpowiedzialni . Konsumenci dopiero po jakimś czasie orientują się, że podpisane umowy coraz bardziej im doskwierają. O wcześniejszej spłacie kredytu mogą zapomnieć, gdyż comiesięcznych dodatkowe zobowiązania tylko przynoszą stratę i trudno z nich zrezygnować przed okresem na jaki się je zawarło.