Reklama
Rozwiń
Reklama

Sprzedawcy w Internecie łamią nowe prawa konsumentów

Utrudnianie klientom sklepów internetowych skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy to tylko jedno z przewinień przedsiębiorców.

Aktualizacja: 23.07.2015 19:18 Publikacja: 23.07.2015 18:37

Sprzedawcy w Internecie łamią nowe prawa konsumentów

Foto: 123RF

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zamierza na początku przyszłego roku przeprowadzić kontrole u przedsiębiorców, którzy nie przestrzegają praw konsumentów obowiązujących od 25 grudnia 2014 r.

Do urzędu napływa wiele skarg, m.in. na sprzedawców internetowych. Nie informują oni klientów choćby o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od daty dostarczenia produktu. Nie dołączają też formularza umożliwiającego odstąpienie, po którym zgodnie z ustawą o prawach konsumenta klient ma rok i 14 dni na zwrot towaru i odzyskanie pieniędzy. Jest jednak jeszcze inny problem.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama