Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.09.2019 17:11 Publikacja: 28.09.2019 17:11
Foto: AFP
Według dziennika „Les Echos" projekt o nazwie „Greenspeed" pozwoli znacznie zwiększyć przewozy dzięki powiązaniu obu sieci, harmonizacji przesiadek i proponowaniu jednego biletu docelowego. Obecnie te przewozy wynoszą 18,5 mln osób (11 mln przez Eurostara, 7,5 mln przez Thalys), ale SNCF zakłada dojście do 30 mln w 2030 r.
Kolej ma w Eurostarze 55 proc. i w Thalys 60 proc., zachowa też większość w nowym podmiocie — podał „Les Echos". „Połączenie zasobów, zwłaszcza taboru, systemów informacji i dystrybucji biletów pozwolą osiągnąć większą skuteczność ekonomiczną i w zakresie środowiska co ułatwi promocję nowych ofert handlowych z korzyścią dla klientów, a docelowo zrealizować ambicję połączenia więcej europejskich miast ze sobą" — cytuje Reuter komunikat SNCF.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas