Burmistrz miasto Marco Bucci ogłosił we wtorek, że projekt będzie realizowany przez konsorcjum trzech włoskich firm: firmy budowlanej Salini-Impregilo, państwowego producenta statków Fincantieri i odpowiedzialną za inżynierię Italferr.

Burmistrz dodał, że budowa potrwa 12 miesięcy i powinna zostać ukończona do końca 2019 roku.

Wybrany projekt architekta Renzo Piano jest inspirowany wyglądem okrętu marynarki. Kolumny podtrzymujące przeprawę przypominają dziób statku, a całość zostanie oświetlona 43 lampami, rzucającymi światło w kształcie żagla, i reprezentującymi wszystkie ofiary katastrofy mostu Morandi.

Nowa konstrukcja będzie długa na 1100 metrów i szeroka na 20 metrów. Fincantieri zbuduje konstrukcję stalową w swojej stoczni Genoa-Sestri Ponente, a także w zakładzie Valeggio sul Mincio  oraz, w razie potrzeby, w innych stoczniach we Włoszech.

Elementy pokładów będą spawane na pojedynczych przęsłach na miejscu, a prace będą wykonywane na poziomie gruntu, aby zminimalizować operacje na wysokości.