Reklama

Tesco – zmierzch giganta. Czy hipermarkety będą zamykane?

Historia, teraźniejszość i przyszłość brytyjskiej sieci handlowej. U źródeł Tesco leży polsko-żydowski akcent. Czy na naszych oczach dobiega końca era sklepów wielkopowierzchniowych?

Aktualizacja: 04.03.2017 12:18 Publikacja: 04.03.2017 11:44

Tesco – zmierzch giganta. Czy hipermarkety będą zamykane?

Foto: materiały prasowe

Od straganu do sieci handlowej

Twórca Tesco Jack Cohen przyszedł na świat 6 października 1898 w Londynie jako najstarsze z pięciorga dzieci Avrama Cohena – żydowskiego krawca z Łodzi. Podczas I wojny światowej nastoletni Jack wstąpił do armii i zajmował się między innymi naprawą samolotów, które były wtedy wykonane z płótna. Wojskową odprawę spożytkował na zakup straganu w londyńskim East Endzie. Cohen zajmował się między innymi wyprzedażą wojskowej żywności po demobilizacji. Interesy szły na tyle dobrze, że za zyski był w stanie kupić kilka kolejnych straganów, do których dostarczał zaopatrzenie. W 1924 roku młody handlowiec zamówił ładunek herbaty w firmie T.E. Stockwell i oznaczył go trzema pierwszymi literami nazwy tego przedsiębiorstwa oraz pierwszymi dwoma swojego nazwiska, tworząc nazwę firmy aktualną po dziś dzień. Pierwszy sklep pod szyldem TESCO powstał w 1929 roku w londyńskim Edgware, już 10 lat później Cohen był właścicielem 100 sklepów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama