Reklama
Rozwiń
Reklama

Tesco – zmierzch giganta. Czy hipermarkety będą zamykane?

Historia, teraźniejszość i przyszłość brytyjskiej sieci handlowej. U źródeł Tesco leży polsko-żydowski akcent. Czy na naszych oczach dobiega końca era sklepów wielkopowierzchniowych?

Aktualizacja: 04.03.2017 12:18 Publikacja: 04.03.2017 11:44

Tesco – zmierzch giganta. Czy hipermarkety będą zamykane?

Foto: materiały prasowe

Od straganu do sieci handlowej

Twórca Tesco Jack Cohen przyszedł na świat 6 października 1898 w Londynie jako najstarsze z pięciorga dzieci Avrama Cohena – żydowskiego krawca z Łodzi. Podczas I wojny światowej nastoletni Jack wstąpił do armii i zajmował się między innymi naprawą samolotów, które były wtedy wykonane z płótna. Wojskową odprawę spożytkował na zakup straganu w londyńskim East Endzie. Cohen zajmował się między innymi wyprzedażą wojskowej żywności po demobilizacji. Interesy szły na tyle dobrze, że za zyski był w stanie kupić kilka kolejnych straganów, do których dostarczał zaopatrzenie. W 1924 roku młody handlowiec zamówił ładunek herbaty w firmie T.E. Stockwell i oznaczył go trzema pierwszymi literami nazwy tego przedsiębiorstwa oraz pierwszymi dwoma swojego nazwiska, tworząc nazwę firmy aktualną po dziś dzień. Pierwszy sklep pod szyldem TESCO powstał w 1929 roku w londyńskim Edgware, już 10 lat później Cohen był właścicielem 100 sklepów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama