Koszmar za 2 biliony dolarów prześladuje traderów

Wielka wyprzedaż akcji na europejskich giełdach w czwartym kwartale 2018 roku wciąż jest żywym wspomnieniem, a ostatnia seria złych informacji jeszcze bardziej zwiększyła nerwowość traderów. Inwestorzy zastanawiają się, czy możliwy jest nawrót paniki, która zmiotła z rynku ponad 2 biliony dolarów?

Aktualizacja: 26.09.2019 18:33 Publikacja: 26.09.2019 13:10

Koszmar za 2 biliony dolarów prześladuje traderów

Foto: Bloomberg

Na pierwszy rzut oka obecnie sytuacja jest inna, gdyż Europejski Bank Centralny właśnie postanowił mocniej wesprzeć koniunkturę gospodarczą, a jeśli chodzi o Stany Zjednoczone inwestorzy nie spodziewają się recesji co najmniej do końca przyszłego roku.

Jednak rozczarowujące dane z Francji i Niemiec zaalarmowały fanów akcji, które w tym roku dały zarobić już 19 proc. Lars Kreckel, strateg w Legal&General Investment Management, twierdzi , że ryzyko recesji w strefie euro jest duże, dlatego niedoważa akcje spółek europejskich w swoim portfelu w stosunku do walorów korporacji amerykańskich. Jak na ironię pesymistyczne nastawienie do akcji europejskich może złagodzić ryzyko wyprzedaży w końcówce tego roku. Z funduszy europejskich akcji w tym roku odpłynęło już prawie 100 miliardów dolarów i - jak wynika z ankiety Bank of America - są one najmniej popularnymi aktywami w skali globalnej. Co więcej, jak przypomina Bloomberg, prawie w każdym miesiącu tego roku obniżki prognoz wzrostu zysków europejskich firm przeważały nad podwyżkami.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Giełda
WIG20 z trudem brnie na nowe szczyty
Giełda
Rynek kapitałowy dzięki innowacyjnym spółkom może wrzucić wyższy bieg
Giełda
Rynek nie przejął się listami Trumpa w sprawie ceł
Giełda
Spokojny początek tygodnia na GPW
Giełda
Mniej na sponsoring i cele społeczne. Spółki z WIG20 ograniczają wydatki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama