Reklama
Rozwiń
Reklama

Zmienne nastroje na GPW

Pierwsze minuty poniedziałkowego handlu na warszawskim parkiecie przyniosły niewielkie zwyżki głównych indeksów. Jednak przewagi nie udało się utrzymać i zaledwie w ciągu kwadransa na GPW pojawił się kolor czerwony.

Aktualizacja: 22.12.2017 08:48 Publikacja: 22.12.2017 08:45

Zmienne nastroje na GPW

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek

Pół godziny po rozpoczęciu notowań indeks największych spółek WIG20 notowany był 0,2 proc. poniżej czwartkowego zamknięcia. Krajowe wskaźniki poruszają się zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez największe zachodnioeuropejskie rynki akcji, gdzie w początkowej fazie handlu więcej do powiedzenia mają sprzedający, choć skala spadków w Europie jest ograniczona. 

Z uwagi na brak istotnych danych w kalendarzu makroekonomicznym kluczowym czynnikiem, który rozstrzygnie o losach dzisiejszej sesji będzie postawa graczy na największych rozwiniętych rynkach akcji. Z uwagi na zbliżające się Święta można zakładać, że aktywność handlujących będzie mniejsza niż zwykle. Z drugiej strony część inwestorów zapewne będzie chciała zrealizować część transakcji jeszcze przed końcem tego roku kalendarzowego, co może zwiększyć zmienność na wybranych walorach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Giełda
Banki wsparły odbicie indeksów w Warszawie
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Niedźwiedzie na GPW tak łatwo nie odpuszczają
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama