Forum Ekonomiczne

„Rzeczpospolita” na Forum Ekonomicznym w Karpaczu 2025

Reklama

Hodowcy zwierząt futerkowych chcą uniknąć likwidacji branży

Sektor, który daje zatrudnienie na terenach wiejskich narażonych na wysokie bezrobocie, a jednocześnie jest jednym z nielicznych przykładów sukcesów polskiego rolnictwa, także w ujęciu eksportowym, obawia się nowych przepisów.

Publikacja: 07.09.2017 20:36

Uczestnicy debaty wskazywali, że Polskie skóry są w 95 proc. sprzedawane na rynkach zagranicznych

Uczestnicy debaty wskazywali, że Polskie skóry są w 95 proc. sprzedawane na rynkach zagranicznych

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski

Najwięcej skór zwierząt futerkowych produkuje się w Europie. W 2016 r. łączna produkcja skór na naszym kontynencie wyniosła 41,6 mln szt., co stanowi około 60 proc. produkcji światowej. Przy czym produkcja nie jest równomierna. Koncentruje się głównie w Danii, Polsce, Finlandii i Holandii. Tylko w tych czterech krajach powstaje 82 proc. skór europejskich.

Produkcja skór zwierząt futerkowych w Europie opiera się głównie na hodowli norek, lisów, jenotów oraz szynszyli. Polska jest jednym z jej liderów zarówno w Europie, jak i na świecie. Największe znaczenie ma w Polsce hodowla norek, dostarczająca ok. 9 mln skór, co stanowi 98 proc. całej produkcji w branży i daje naszemu krajowi trzecie miejsce na świecie po Danii i Chinach (13 proc. produkcji światowej). Spośród pozostałych gatunków dobrze rozwija się hodowla szynszyli z roczną produkcją około 80 tys. skór, co daje Polsce pierwsze miejsce w Europie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Forum Ekonomiczne
Przygotowania do systemu kaucyjnego są na ostatniej prostej
Discussion
Operating with Patients in Mind
Economy
Small Businesses as Innovation Leaders: A Fresh Look at Digitalisation
Discussion
Quality is Fundamental
Forum Ekonomiczne
Mali przedsiębiorcy liderami innowacji? Na nowo o cyfryzacji
Reklama
Reklama