- Internet daje jednak możliwość zaoferowania różnorodnych kanałów płatności - jednym z nich, bardzo ważnym, jest BLIK. Rozpoczynając współpracę z nowym partnerem, chcemy zagwarantować wszystkim kupującym online dostęp do najlepszych sposobów płatności, a oni sami wybiorą i zdecydują, co jest dla nich najwygodniejsze - mówi Sylwia Bilska, dyrektor generalny i członek zarządu PayU. Płatności BLIK-iem wykonuje się przez wpisanie sześciocyfrowego, jednorazowego kodu. Trwają prace nad skróceniem tej metody do formuły jednego kliku.

Współpracę z PayU zapowiedział pod koniec września na łamach „Rzeczpospolitej" Grzegorz Długosz prezes Polskiego Standardu Płatności, spółki, która jest właścicielem BLIK.

Według prognoz, polski rynek eCommerce osiągnie wartość ponad 36 mld zł. Systematycznie rośnie także liczba klientów korzystających ze sklepów internetowych - już ponad połowa Polaków robi zakupy online. W każdym miesiącu dokonują oni kilkudziesięciu milionów transakcji w tym kanale zakupowym. Aplikację z aktywowanym BLIK posiada obecnie ponad 2 miliony osób. Od momentu, gdy system został uruchomiony wykonano nim ponad 6 milionów transakcji. BLIK- iem poza e-sklepami, można płacić też w ponad 162 tysiącach terminali płatniczych, w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych. Można nim także wypłacać gotówkę z 14,5 tys. bankomatów (w sieci Euronet, Planet Cash oraz banków uczestników) oraz wykonać przelew bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim). Z BLIK mogą korzystać klienci sześciu banków założycieli czyli Aliora, Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanuk, Orange Finanse, PKO BP, a od maja 2016 r. także klienci Getin Noble Banku. Kolejni wydawcy i agenci są w trakcie rozmów na temat wdrożenia BLIKa.