Reklama

Unimot stawia na fotowoltaikę

Grupa chce być jednym z liderów sprzedaży paneli słonecznych w Polsce. Inwestuje nie tylko w ich dystrybucję, ale i produkcję.

Publikacja: 07.09.2020 21:00

Unimot stawia na fotowoltaikę

Foto: Adobe Stock

W najbliższych latach, a nawet kwartałach, jednym z najbardziej wzrostowych biznesów Unimotu może być rynek fotowoltaiki. – W perspektywie najbliższych trzech lat grupa Unimot chce być na rynku fotowoltaiki jednym z jej liderów i brać udział w podziale całego rynku, który do roku 2050 jest oceniany na około 50 mld zł – mówi Adam Sikorski, prezes spółki.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest rozbudowa sieci dystrybucji sprzedaży paneli fotowoltaicznych pod marką Avia Solar. Obecnie prowadzona jest poprzez cztery kanały: własnych handlowców, stacje paliw Avia oraz współpracę z firmami Blachotrapez i Banking Retail System. Aby efektywnie realizować plan ekspansji na krajowym rynku, Unimot zdecydował się na uruchomienie własnej linii do wytwarzania paneli fotowoltaicznych. Moc planowanej linii produkcyjnej w początkowym okresie przewidywana jest na ok. 15 MW (megawaty). Następnie będzie zwiększana do docelowych 150 MW. Linia wytwórcza powstanie w Sędziszowie Małopolskim.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Etyka w biznesie – inwestycja czy kaprys regulatorów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
Innowacja wymaga odwagi
Biznes
Nadchodzi „przebudzenie”? Eksperci prognozują lepsze czasy dla start-upów
Biznes
Polacy szukają oszczędności, UE odcina się od rosyjskiego gazu, awaria Amazona
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Lotniska się rozwijają pomimo prawa zamówień publicznych
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama